5 клас





НАВЧАЛЬНА ПРАКТИКА

Шановні учні! За навчальну практику виставляються оцінки! Будьте,будь ласка,відповідальними і уважними.Виконані роботи висилайте на електронну адресу

Бажаю вам успіхів!!!




Вітаю вас, шановні учні та учениці 5-Б класу

 

Дата:   Б -10.06.2022

Термін виконання до 10.06.2022

тема:Онлайн вікторина

«Козацька епоха»



КОЗА́ЦТВО – збірна назва особисто вільної воєнно-промислової людності, що сформувалася у східноєвропейських степах. Слово «козак» має давньотюрк. походження (від кьоз – ходити, мандрувати) і вперше зафіксов. у словнику давньополовец. мови (1303) у значеннях «вартовий», «конвоїр». Воно також зустрічається у візант., кримськотатар., литов. джерелах, інструкціях італ. міст своїм колоніям у Пн. Причорномор'ї та ін. Своєрід. попередниками козаків можна вважати бродників – мешканців Пн. Причорномор'я, які брали участь у міжусобицях руських князів і згадуються у літописах між 1147 і 1216. Ймовірно, вони мешкали на судноплав. ріках і допомагали проводити кораблі й човни через мілини та пороги, а при потребі (перед загрозою нападу з боку кочовиків тощо) об'єднувалися у загони профес. воїнів. Хоча бродники відзначалися строкатістю етніч. складу, серед них переважали вихідці із руських земель. Однак лише від 2-ї пол. 15 ст. К. почали називати уходників-промисловців і втікачів з-під панського гніту, які осідали на незаселених землях Поділля та Пд. Київщини. Вони охороняли прикордоння, утримували промисли (полювання, рибальство, бортництво, видобуток солі та селітри тощо), супроводжували купец. каравани або й самі займалися розбоєм. Із набуттям необхід. військ. досвіду і розвитком козацького бойового мистецтва козаки не лише відбивали напади, а й організовували сухопутні та мор. походи у володіння Крим. ханства й Осман. імперії. Поповненню їхньої кількості представниками різних національностей і соц. верств сприяло заснування у 16 ст. на Запорожжі Запороз. Січі. Характер. ознаками К. стали особиста незалежність, хоробрість, демократизм (виборність старшини), відданість сусп. інтересам, рівність прав. Ці риси знайшли відображення у козацьких піснях, думах, легендах і переказах.

                                       

 

 

Пропоную переглянути навчальний відеофільм за  посиланням……..

та виконати такі завдання……

 

…..

Вітаю вас, шановні учні та учениці5-Б  класу

 

Дата:   Б -9.06.2022

Термін виконання до 10.06.2022

тема:Гра мандрівка історичними місцями України.

       Пропоную переглянути навчальний відеофільм за  посиланням……..

та виконати такі завдання за посиланням……

 

 










Вітаю вас, шановні учні та учениці 5-Б   класу

 

Дата:   Б -7.06.2022

Термін виконання до 10.06.2022

тема:Онлайн бесіда «Українські підприємці: колективний портрет»

Епіграф:

                                                 Наші добрі справи потрібні не тільки тим,

                                                            кому ми допомагаємо, але й нам самим!

Меценат - (від прізвища римського діяча І ст. до н.е., який уславився опікою мистецтва) – багатий покровитель наук і мистецтв.

Доброчинність – явище, знайоме в Україні здавна. Князі Русі Київської Володимир Великий, Ярослав Мудрий, гетьмани Петро Сагайдачний, Іван Виговський, Іван Мазепа, Кирило Розумовський сприяли поширенню освіти, зокрема й становленню Києво-Могилянської академії, будували власним коштом храми.

      У ХІХ – на початку ХХ століття добродійництво, або, як казали римляни, меценатство, набуло особливого поширення серед шанованих, багатих та  знаних українців.

  Як ми вже говорили на попередніх уроках, саме завдяки реформам, які були проведені протягом 60-70-х років XIX століття, економічне життя українських земель покращилося. Але, варто зауважити, що це покращення відбулося не без людей благодійників. У другій половині XIX століття  з’явилися нові підприємливі люди, які все більше впливали на економічне та культурне життя країни. 

      Сьогодні ми познайомимося з діяльністю найвизначніших  українських  підприємців. Ці люди заслуговують на особливу увагу тому, що за умов бездержавності та пригнічення української культури їхня діяльність мала велике значення.

Підприємництво — це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик діяльність із виробництва продукції, виконання робіт, надання послуг та заняття торгівлею з метою одержання прибутку. 
Підприємці
 — це люди, які займаються підприємництвом

     

Пропоную переглянути навчальний відеофільм та презентацію  за  посиланням……..

та виконати такі завдання за посиланням……

 

 



Дата:  Б-6.06.2022

Термін виконання до 10.06.2022

тема:Віртуальна подорож на Запорозьку Січ.


Що таке Запорізька Січ знає навіть школяр, а на питання, хто її заснував, більшість впевнено відповідає: Дмитро Вишневецький. Вислів «козак – вільна людина» закарбувався у свідомості з юних років. Та чи так це насправді? Чи є «відкритою книгою, в якій давно прочитані усі сторінки», Запорозька Січ?

Багатьом невідомо, що під цим словосполученням


 мається на увазі не одне, а декілька великих укріплень, і у народі як першого «запорізького гетьмана» прославили Предслава Лянцкоронського. А «козаками» спочатку називали найманих вояків, які несли вартову службу. Ними були як представники української нації, так і татари. Історія Запорізької Січі надзвичайно цікава. Перші відомості про них датуються кінцем ХІІІ століття. Передумови їх появи – велика нейтральна територія (її називали Полем) та відсутність чітко окресленого кордону між землями руських князівств та Ордою. Навіть на початку ХVІ століття кримський хан писав до великого князя литовського: «То земля не моя і не твоя, лишень Богова», бо захоплювали цю «буферну зону» і русини, і татари.


Виникнення козацтва було пов’язане з необхідністю охорони кордонів, а також із можливістю степової здобичі. Кримські джерела ХV століття згадують татарських найманих козаків-вартових, які несли службу в Кафі. І там же говориться, що в 1474 році «козаки» золотоординського хана пограбували купецький караван. Це надзвичайно цікаві факти. Свідчать вони про вживаність слова «козак» у різних значеннях. Коротко кажучи, ним одночасно позначали і сторожів, і розбійників.

У 1492 році вперше фіксуються козаки-християни. Вони освоювали степове порубіжжя, яке не належало жодній країні. На відміну від татар, ці люди займалися переважно землеробством. Це привело до утворення окремої соціальної групи. Термін «козак» доповнився ще одним сенсом – «нікому не підлегла людина».



Таким чином, виникнення козацтва обумовлене сусідством двох етносів, українського й татарського. Нічиї люди на нічиїй землі взаємно переймали одяг, мову, звичаї. Звідси причини появи тюркських елементів у козацькому побуті: шаровар, кобзи та іншого.

А перше місце виступає боротьба з набігами татар. Запрошую до подорожі на Січ.......

Для самоперевірки пропоную виконати   завданння за посиланням...........





Вітаю вас, шановні учні та учениці 5   класу

 

Дата:   А-6.06.2022

 Б-3.06.2022

Термін виконання до 6.06.2022

тема:Онлайн вікторина

 «Видатні   постаті   України»

 

Пропоную переглянути навчальний відеофільм за  посиланням……..

та виконати такі завдання за посиланням……

Вітаю вас, шановні учні та учениці 5-Б класу

 

Дата:  Б-31.05.2022

Термін виконання до 3.06.2022

тема:Віртуальна подорож історичними місцями України.

МІСЦЯ В УКРАЇНІ, ДЕ ВІДБУВАЛИСЬ ВАЖЛИВІ ІСТОРИЧНІ ПОДІЇ

 

. Історичні місця в Україні, які багато розкажуть про минуле

Золоті ворота

Золоті ворота» — головна брама стародавнього Києва, пам’ятка оборонної архітектури Київської Русі, одна із найдавніших датованих споруд Східної Європи.  Про будівництво Золотих воріт згадується в літописі під 1037 роком: «Заложив Ярослав город — великий Київ, а в города сього ворота є Золоті. Заложив він… потім церкву на Золотих воротах, кам’яну, Благовіщення святої Богородиці».

У той час Київ був захищений за допомогою трьох воріт – Золотих, Лядських та Жидівських. Кам’яними були тільки Золоті, що робило їх неприступними (не було зафіксовано жодної згадки про вторгнення), навіть хан Батий не пробував брати місто через них. Але кровопролитні бої також відбувалися під цими воротами (археологами у рові перед ними знайдено нагромадження кісток, скелетів, метальних ядер).

Золоті ворота стали свідком перемоги війська Богдана Хмельницького над поляками під час Національно-визвольної війни у 1648 році (за малюнками Абрагама ван Вестерфельда встановлено, що ворота на той час були напівзруйнованими). У XVII ст. почалася реконструкція фортифікаційних споруд міста, перед Золотими воротами збудували земляні бастіони, де розміщувалася гарнізонна варта, а вже у  XVIII столітті їх визначили небезпечними і засипали землею, щоб зберегти від руйнування.

Пізніше розкопку Золотих воріт почали у 1833 році, а  їх реконструкція тривала до 1982 року. Історик Микола Закревський назвав Золоті ворота: «дорогоцінним залишком давньої величі й слави Києва».

Золота липа

  • Місцезнаходження: м. Бучач, Тернопільська область

Золота липа – ботанічна пам’ятка природи місцевого значення на вулиці Степана Бандери в місті Бучачі. У 2011 році посіла третє місце в номінації «Історичне дерево України» у всеукраїнському конкурсі «Національне дерево України».

 

Хотинська фортеця

  • Місцезнаходження: м. Хотин, Чернівецька область

Хотинська фортеця – фортеця XIII–XVIII століть у місті Хотині, є Державним історико-архітектурним заповідником та одним з семи чудес України.

Упродовж XV-XVI століть Хотинська фортеця була резиденцією молдовських господарів. Після занепаду Молдовського князівства місто і фортеця перейшли до рук турків, які зробили міцні укріплення. У XVII столітті Хотин певний час перебував у складі Польщі.

Біля стін фортеці відбулася відома Хотинська війна у 1621 році. Відбулася битва між 200-тисячним турецько-татарським та 75-тисячним польсько-українським військами під проводом Яна Кароля Ходкевича та Петра Конашевича-Сагайдачного. Усе це тривало близько місяця і в результаті турки здалися та підписали мирну угоду. Сміливість героїв цієї битви увінчана у народних піснях. Також польський поет Вацлав Потоцький написав поему про Хотинську війну, а український письменник Осип Маковей — повість “Ярошенко”.

Сьогодні на території Хотинської фортеці створено Державний історико-архітектурний заповідник. У 2010 та 2011 роках тут проводився міжнародний фестиваль «Битва націй». Зараз фортеця доступна для перегляду у Google Street View.

Аскольдова могила

  • Місцезнаходження: м. Київ

·         Аскольдова Могила – одна з найвідоміших історичних місцевостей, парк, пам’ятка садово-паркового мистецтва, виникла на місці урочища Угорського.

·         Пов’язана зі вбивством Аскольда (за деякими даними і Діра) у 882 році. Новгородський князь Олег заманив їх сюди та разом зі своїми воїнами вбив їх через те, що вони були «нешляхетного походження» та не належали до роду Рюрика. За літописом, Аскольда поховано саме на цьому місці. Також у XII столітті тут було поховано  половецького хана Тугоркана, його зятем князем Святополком Ізяславичем.

·         У Х столітті княгиня Ольга збудували на Аскольдовій могилі дерев’яну церкву Св. Миколи (Микола — це ім’я, яке прийняв Аскольд при хрещенні у 867 році). Її було зруйновано Святославом у 971 році, і у 990 році князь Володимир відновив зруйнований храм.

·         Від кінця XVIII до початку ХХ століття тут знаходився некрополь. На Аскольдовій могилі ховали заможних, відомих людей та загиблих воїнів. Потім цвинтар закрили і зараз це частина мальовничого парку

Місце Берестецької битви

  • Місцезнаходження: м. Берестечко, Волинська область

·         Битва під Берестечком (18 червня – 30 червня 1651 рік) — наймасштабніший бій Хмельниччини, який відбувся між Військом Запорозьким під командуванням Богдана Хмельницького і союзним йому кримсько-єдисанським татарським військом Ісляма III Ґерая з одного боку, та армією Речі Посполитої під командуванням Яна ІІ Казимира з іншого.

·         У результаті поляки відмовилися продовжити війну й розпочали переговори. Внаслідок битви Богдан Хмельницький був змушений прийняти дискримінуючий мир (Білоцерківський мирний договір), підписаний під Білою Церквою 28 вересня 1651 року. На жаль, битва під Берестечком не стала завершенням війни. Білоцерківський договір, не був затверджений сеймом і тривав менше року.

·         На честь загиблих у цій війні створено Національний історико-меморіальний заповідник «Поле Берестецької битви» («Козацькі Могили»).

В   Україні дуже багато історичних місць.  Пропоную переглянути презентацію

Напишіть, будь ласка, твір-есе про історичне місце яке вам запамяталося і куди б ви хотілі здійснити екскурсію.




5-Б клас

2 червня 2022р

5-А клас

30 травня 2022р.

Онлайн бесіда «Повсякдення людини:

колись і сьогодні»


Сogita! (Поміркуй!)

Від яких чинників, на твою думку, може залежати тривалість людського життя?

    

       Прочитай навчальний текст

Випиши слова, зміст яких тобі складно пояснити, а також імена історичних осіб. Добери й запиши заголовок для цього тексту.

Історики-антропологи встановили, що протягом більшої частини історії середня три­валість людського життя була невеликою — приблизно 30–35 років. Лише із XVII–XVIII ст. вона почала зростати. На 2021 рік, згідно з оцінкою Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), у державах Європейського Союзу середня очікувана тривалість життя складала 81 рік, в Україні — 73 роки.

Тривалість життя залежить насамперед від стану здоров’я. На нього впливають звички, спо­сіб життя, спадковість, харчування, житлові умови. Здоров’я громадян у певній країні залежить від розвитку господарства та медицини, відносин між людьми, рівня забруднення довкілля.

Люди завжди намагалися дбати про своє здоров’я. Мешканці Русі, наприклад, мали до­сить поживне харчування, зводили дерев’яні хати, прали одяг, регулярно парилися в лазні. Миття, обтирання, трав’яні чаї, одяг із льняного чи конопляного волокна допомагали запо­бігти тілесним хворобам. Люди тоді вірили й у те, що недуги пов’язані з підступами злих духів. Оберегами від такого лиха вважали амулети, персні, намиста, натільні хрести, виши­ванки. Також на цей випадок у господі зберігали освячені чи заговорені цілителями віночки трав, святу воду, олію (миро). Сподівалися на цілющу силу відварів і настоянок, замовлянь і молитов. Досвід їхнього застосування волхви, відьми, мольфари передавали від покоління до покоління. Можливість консультуватися з лікарями й купувати аптечні препарати сільське населення здобуло тільки в ХІХ ст.

Першим з відомих нам українських дипломованих лікарів є Юрій Котермак-Дрогобич. Упродовж чотирьох років він вивчав медицину в університеті італійського міста Болонья. Був професором медицини Ягеллонського університету в Кракові (Польща), здобув посаду королівського лікаря.

Серйозну загрозу людському здоров’ю та життю до ХІХ ст. становили епідемії інфек­ційних хвороб. Вони виникали з періодичністю 8–15 років. У низці міст навіть запровади­ли посаду «морового бургомістра». На час епідемії цей посадовець отримував надзвичайні повноваження. Записи одного з «морових бургомістрів» — львівського аптекаря Яна Алем­бека — дозволяють зрозуміти, як боролися з епідеміями кілька століть тому. За його свідчен­ням, 1623 року у Львові почалася епідемія чуми. Як ліки містянам пропонували розчинений у молоці бурштин, оцтову настоянку з волоських горіхів, угорське вино.  Ця епідемія забрала 20 тис. життів.

 Успіхам у боротьбі з недугами сприяли наукові відкриття. Дослідники дізналися, що збуд­никами епідемічних хвороб є мікроорганізми (мікроби), а їхніми носіями — гризуни та комахи. Ці відкриття допомогли обрати методи боротьби з епідеміями — дезінфекцію (знезаражуван­ня) та щеплення (вакцинацію). Учення про запобігання інфекційним хворобам розробив фран­цузький хімік і мікробіолог Луї Пастер. Правила отримання вакцин у лабораторних умовах, які він виробив наприкінці ХІХ ст., застосовують дотепер. Прізвище цього науковця широко відоме й завдяки тому, що він створив харчову технологію пастеризації.








Дай відповіді на запитання, скориставшись навчальним текстом з попереднього завдання.

                        Як упродовж історії змінилася середня тривалість людського життя?

 

                        Як ти розумієш поняття «епідемія»? За допомогою яких заходів люди долають епідемії інфекційних хвороб

Переглянути відеофільм і визначити:  чи відрізняється життя людей від сьогодення

                         Господа́рство привла́снююче — перша в історії форма господарювання, коли люди споживали готові продукти природи: впольовували диких тварин, збирали їстівні рослини та плоди, рибалили.

                        Саме для того, щоб здобувати собі їжу та воду, первісні люди силилися поблизу водойм та лісів. Пізніше людина від полювання і збиральництва перейшла до відтворювального господарства, тобто почала розводити тварин (рогата худоба, коні, подекуди дикі свині) та почала вирощувати рослини замість того, щоб шукати їх. Виникла й одержала поширення практика розведення тварин і культивування рослин. З рослин це полба, пшениця, ячмінь, сочевиця, тобто ті рослини, які вимагали винайдення певних навичок готування, щоб бути вживаними до їжі. Першими продуктивними домашніми тваринами були вівця й коза, велика рогата худоба була приручена згодом. Так відбувся перехід від привласнюю чого господарства до відтворюючого, а потім і до натурального.

                        Господа́рство відтво́рююче — спосіб життя, який ґрунтується на землеробстві та скотарстві. У цьому випадку люди вже споживають продукти, створені власне ними: хліб, вирощені овочі та фрукти, м'ясо та молоко свійської худоби.

                        Натура́льне господа́рство — тип господарства, за якого продукти праці виробляються для задоволення власних потреб, а не для продажу.



                        ·        Прочитайте фрагмент з вірша Т.Г. Шевченка

                        Садок вишневий коло хати, 
Хрущі над вишнями гудуть, 
Плугатарі з плугами йдуть, 
Співають ідучи дівчата, 
А матері вечерять ждуть.

                        ·       Про які заняття українського селянства можемо дізнатися з твору?

                        ·       Що ще вирощували в українських садах?



                        «Життя у місті та селі», виконати вправи

Місто

Село

Міста виникли з появою ремесла і потребою у торгівлі. Давні міста світу мали певні властивості: щільність

забудови, наявність головної площі та вулиць, замощених бруківкою. Оця давня традиція — мостити вулиці каменем — залишилася в основі українського слова  «місто». Тому жителів міст називали міщанами, або городянами.  Ними ставали ремісники,  купці та люди, що виконували певні послуги, наприклад, візники, вантажники, цирульники (перукарі), домашні слуги, і зрозуміло, правителі та інші знатні люди.

Село — це невелике поселення, більшість мешканців якого займається землеробством і домашнім  тваринництвом.  Сільська  хата була окремою  будівлею і  стояла  посередині  садиби,  яка  зазвичай  обгороджувалася  плетеним  тином  чи дерев’яним  парканом.  Біля  хати  розміщувалися господарчі будівлі:  комори,  стодоли,  клуні,  в яких селяни тримали знаряддя праці,  запаси зерна чи інші продукти, домашніх тварин тощо. До селянської садиби належали город та садок. Навколо села розташовувалися  поля,  праця  на яких  годувала  не лише  самих селян, а й мешканців міст.

                         

                               

 





НАВЧАЛЬНА ПРАКТИКА

5-Б клас

30 травня 2022р.

Віртуальна подорож історичними

музеями  України


    

       Сьогодні ми з вами здійснимо віртуальну подорож деякими історичними музеями України.

 Історичний музей — музейний заклад, колекції якого розкривають історію розвитку певного явища, події, історичного періоду, географічної одиниці, установи чи видатної особистості.

МУЗЕЇ ІСТОРИЧНІ – профільна група музеїв, які документують історію розвитку сусп-ва на основі пам'яток історії. Відповідно до системи істор. наук М.і. розподіляються на кілька підгруп: 1) музеї загальноісторичні вивчають і документують історію країни, регіону, міста. Серед них – Національний музей історії УкраїниДніпропетровський історичний музей ім. Д. ЯворницькогоЛьвівський історичний музейХарківський історичний музейЧернігівський історичний музейім. В. ТарновськогоМузей гетьманства в м. Київ, Музей історії міста Києва; 2) археол. музеї документують стародавню й середньовічну історію на основі речових джерел (пам'яток археології). Напр., Археологічний музей Інституту археології НАН України в Києві, Одеський археологічний музей НАН України, Нац. заповідник "Херсонес Таврійський" в Севастополі, Історико-археол. заповідник "Ольвія" НАН України в с. Парутине Очаківського р-ну Миколаїв. обл., Музей археології печерних міст у Бахчисараї, приватний історико-археологічний музей "Прадавня Аратта – Україна" в с. Трипілля Обухівського р-ну Київ. обл.; 3) воєнно-істор. музеї. Їхні збірки включають пам'ятки військової та воєн. історії, розвитку воєн. мистецтва, зброю, військ. техніку та спорядження. В їх числі – Музей "Арсенал" у Львові, Музей "Зборівська битва" в м. Зборів Терноп. обл., Очаківський військово-історичний музей у м. Очаків Миколаїв. обл., Великої Вітчизняної війни 1941–1945 років національний музей у Києві, Волинський регіональний музей українського війська та військової техніки у Луцьку; 4) етногр. музеї висвітлюють історію, особливості к-ри й побуту народів та етнічних груп, які проживають на території України. Серед них – Національний музей народної архітектури та побуту України в Києві та Музей народної архітектури та побуту України у Львові, Закарпатський музей народної архітектури та побуту, Музей нар. арх-ри та побуту Прикарпаття, Історико-етнографічний музей у м. Сарни Рівнен. обл., Музей "Бойківщина" у м. СамбірМузей етнографії та художнього промислу Інституту народознавства НАН України, Національний музей-заповідник українського гончарства в смт Опішня Зіньківського р-ну Полтавської обл.; 5) музеї історії релігії та церкви документують розвиток реліг. вірувань і культів, церк. орг-цій, місце релігії в к-рі різних народів. Найвідомішими є нац. заповідники "Софія Київська" та Києво-Печерський національний історико-культурний заповідник. До цієї підгрупи належать Музей історії християнства в м. Почаїв, львівський Музей історії релігії, Єпархіальний музей у м. Трускавець Львів. обл.; 6) музеї історії окремих підприємств й установ, наприклад, Музей історії Дніпропетровської клінічної лікарні ім. І.Мечникова, Музей історії Донецького металургійного заводу; 7) музеї історичні меморіальні висвітлюють життя та діяльність видатних діячів: Шевченківський національний заповідник у м. Канів, історико-меморіальні музеї О.Довбуша в м. Івано-ФранківськМ.Грушевського в Києві та Львові, С.Бандери в с. Старий Угринів Калуського р-ну Івано-Франк. обл., будинок-музей Д.Яворницького в Дніпропетровську; 8) музеї історичні монографічні присвячені певним історичним подіям: Нац. музей "Чорнобиль" у Києві, Музей історії декабристського руху в м. Кам'янка, Меморіал героїчної оборони Одеси 411-й берегової батареї.

За адміністративним підпорядкуванням М.і. поділяються на державні, комунальні, приватні, відомчі, громадські. Тільки в системі Мін-ва культури і туризму України бл. 130 державних (не враховуючи музеїв, що діють в їх складі як філіали та відділи) М.і. У фондах М.і. зберігаються пам'ятки всіх типів і видів, які є джерелами із загальної та регіональної історії України. Цінними істор. колекціями володіють також комплексні музеї, зокрема краєзнавчі, історико-культурні заповідники та музейні заклади ін. профілю. М.і. України відіграють значну роль у вивченні, збереженні й популяризації національних культурних цінностей.

Національний музей історії України.

 


Націона́льний музе́й істо́рії Украї́ни (НМІУ) — провідний історичний музей України. Заснований у 1899 році в Києві, з 1944 року розташовується у будівлі на Старокиївській горі. У музеї історії України зберігаються етнографічні, археологічні, нумізматичні колекції, стародруки, твори живопису і скульптури та інші історичні експонати. Будівля музею, що є пам'яткою архітектури, збудована у 19371939 роках за проєктом архітектора Йосипа Каракіса і спочатку призначалася для художньої школи.

  Запрошую до віртуальної подорожі залами історичного музею за посиланням…

 

 

Історія музею під відкритим небом







Пропоную для перегляду навчальний відеофільм

за посиланням..........
    ППи

Національний музей народної архітектури та побуту України – архітектурно-ландшафтний комплекс усіх історико-етнографічних регіонів України: Полісся, Слобожанщини та Полтавщини, Карпат, Наддніпрянщини, Поділля та Півдня. Музей просто неба, заснований 6 лютого 1969 року, розкинувся на південній околиці Києва – історичній землі, що колись належала Києво-Печерській лаврі. Своїх перших відвідувачів прийняв у 1976 році.


Сьогодні на території скансену встановлено близько 300 пам'яток народного будівництва XVI-XX ст. Традиційні житлові і господарські комплекси включають в себе хати, комори, криниці та інші атрибути давнього українського села. Найстарішим архітектурним експонатом є хата із с. Самари Волинської області (1587р).


Фонди музею нараховують близько 100 тис. найрізноманітніших експонатів: народний одяг, тканину, меблі, знаряддя праці, вироби гончарів, бондарів, теслів, столярів, ковалів, народний живопис та розпис, музичні інструменти, дитячу іграшку тощо.


Скансен постійно дбає про відродження та розвиток народних ремесел, сприяє відновленню давніх традицій. З 1978 року тут відбуваються сезонні етнографічні ярмарки, куди приїжджають народні майстри з усіх куточків України, щоб поділитися досвідом, зустріти нових друзів, навчити давнім ремеслам відвідувачів.

Музей активно займається розвитком духовної культури українців. Традиційним стало проведення народних свят: від Різдва та Колодія, до Андрія і зустрічі зі Святим Миколаєм. Кожний захід не проходить без цікавих обрядодії та звичаїв. У сільській управі діє «Творча майстерня», де будь-хто зможе навчитися виготовляти вироби народного мистецтва: від витинанки до ложки.

Прогулятися стежками музею кожен відвідувач може самостійно, або ж у супроводі кваліфікованого екскурсовода. На території також розташовані сувенірні крамниці та харчові заклади.

  А  в  якому  історичному музеї  були Ви?  А може  хочете побувати?  Напишіть , будь ласка, свої враження від екскурсії  до музею?

Добрий день, шановні пятикласники.
Ми з вами працюємо за підручником
Власова В.С." Вступ до історії України"
Ознайомитися з текстом підручника можете




Вітаю вас на уроці з   історії України

 

Дата:   А-25.05.2022

Термін виконання до 27.05.2022.

тема:Підсумковий урок

Доброго дня, любі учні! Сьогодні ми завершуємо вивчення курсу історії України за 5  клас. Сподіваюся, отримані знання будуть вам корисними. На сьогоднішньому уроці ми повторимо та узагальнимо матеріал, розглянутий протягом року.

Щоб добре ви засвоїли знання пропоную вам виконати такі завдання за посиланням……

Домашнє завдання: повторити терміни, дати.

 

 





Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з   історії України

 

Дата:   Б-23.05.2022.

Термін виконання до 27.05.2022.

тема:Підсумковий урок.

На уроці  повторимо основні терміни, дати, явища, процеси з тем, що  вивчали  у 5 класі, з’ясуємо роль історичної науки у нашому житті.

 

Шановні діти! Протягом уроків ми з вами працювали над вивченням тем з історії України і дійшли до її завершення. Щоб добре ви засвоїли знання пропоную вам виконати такі завдання.

1.Якого київського князя називали «тестем Європи»?

а) Володимира Великого;б) Святослава;

в) Ігоря;г) Ярослава Мудрого.

2.Від яких ворогів загинув князь Святослав?

а) Від половців;б) хозар;

в) печенігів;г) візантійців.

3.За часів якого князя було розпочате складання «Руської правди»?
а) Аскольда;б) Святослава;

в) Ярослава Мудрого;г) Володимира Великого.

4.Як стисло можна схарактеризувати Святослава?
а) Князь-учений;б) князь-воїн;

в) князь-будівничий;г) князь-руйнівник.

5.Хто є автором твору « Повчання дітям» ?

а) Святослав Ігорович;б) Святослав Ярославич;

в) Володимир Мономах;г) Володимир Святославич.

6.Старший, головний начальник на Січі:

а) старшина;б) кошовий отаман;

в) полковник;г) король.

 

7.Центральне укріплення поселення козаків, де перебувала козацька влада:

а) столиця;                                      б) замок;

в) Запорозька Січ;                          г) фортеця.

8.Наука, назва якої з грецької перекладається як «оповідь про минулі події»:

а) історія;б) біологія;

в) археологія;                          г) література.

9. Записи найважливіших подій із року в рік:

а) оповідання;                       б) роман;

в) лист     г) літопис.

10. Батько української історії, автор десятитомної «Історії України-Руси»:

а) Нестор-літописець;                       б) М. Грушевський;

в) Т. Шевченко;                                г) В. Антонович.

11. Наука, що вивчає минуле за історичними джерелами:

а) археологія;                            б) хронологія;

в) нумізматика;                         г) біологія.

12. Археолог, що відкрив світу трипільську культуру:
а) М. Грушевський;                          
б) В. Антонович;

в) В. Власов;                                      г) В. Хвойка.

13. Список, до якого заносилися козаки:

а) реєстр;                      б) грамота;

в) кадастр;                   г) перепис.

14. Козачок, молодий хлопець на Січі:

а) гопачок;                    б) осавул;

в) джура;                      г) юнга.

15. Родинний хутір Б. Хмельницького:

а) Суботів;                                 б) Михайлів;

в) Жовті води;               г) Кирилів.

 

 

Домашнє завдання: повторити терміни, дати.

 

 







Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з  історії України

 

Дата:   А-18.05.2022.

Термін виконання до 20.05.2022.

тема:Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з теми «Людина як дійова особа історії»

На уроці  повторимо основні терміни, дати, явища, процеси з теми

Виконати такі завдання  за посиланням

.

 https://drive.google.com/file/d/1lFXPQvfjoduYf9dquERdkPjfIbNy5Gml/view?usp=sharing

Домашнє завдання: повторити терміни, дати

 

 

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з  історії України

 

Дата:   Б-16.05.2022.

Термін виконання до 20.05.2022.

тема: Систематизація та узагальнення знань учнів.

На уроці  повторимо основні терміни, поняття, дати, явища та процес, що вивчали за ІІ семестр

Повторити   параграфи  21-29, виконати такі завдання:

               1.Дати відповідь на запитання

                Що вивчає історія?

На які запитання  відповідає історія?

Як називаються люди, які вивчають історію?

«Батьком історії» вважають …  

А батьком української історії вважають …

Які допоміжні історичні дисципліни вам відомі? 

2. Вправа «Шкала часу»

На лінії часу позначте такі дати: 300 рік до н.е., 100 рік до н.е., 200 рік та 400 рік.

 

                                                             0


 

1.     Вправа «Назвіть пам’ятку за описом»

1)    Князь Ярослав Мудрий наказав збудувати на честь своєї перемоги над печенігами у 1036 р. цю споруду, де потім створив першу бібліотеку на території України? Про яку пам’ятку йдеться?

2)    Пам’ятник керівнику Української Центральної Ради, встановлений біля сучасного Будинку Вчителя в Києві, де в 1917 – 1918 рр. засідала українська влада, портрет якого зображений на 50 гривнях. Що це за пам’ятник?

3)    Монументальна колона, встановлена у Києві на центральному майдані в районі вулиці Хрещатик на честь 10 річниці події, яка сталася 24 серпня 1991 р. Про яке пам’ятне місце йде мова?

4)    Пам’ятник керівнику націально – визвольної війни українського народу проти польської влади у 1648 – 1657 рр., встановлений у Києві в 1888 р. на площі, де в 1918 рр. було проголошено Акт злуки УНР та ЗУНР. Портрет цього діяча зображений на 5 гривнях. Кому цей пам’ятник?

5)    Монументальний простір, встановлений для вшанування пам’яті дітям загиблим під час масових розстрілів євреїв у Києві 29 – 30 вересня 1941 р. Про яке пам’ятне місце йде мова?

 

 

Домашнє завдання: повторити параграфи  21-29, виконати тестові завдання.

 

 


5-А Історія
Середа, 11 травня · 12:00 – 12:45пп
Інформація для приєднання до зустрічі Google Meet
Посилання на відеодзвінок: https://meet.google.com/mog-trxi-nhx

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з  історії України.

 

Дата:  А-11.05.2022.

Термін виконання до 17.05.2022.

тема: Українські підприємці: колективний портрет

На уроці  з’ясуємо  основні напрямки діяльності українських підприємців.

1 Увідповідни  поняття  з їхніми визначеннями на ст.10

2.Опрцювати текст про діяльність американського підприємця А. Зінгера та виконати завдання до нього.

3.Заповнити пропуски в тексті на ст.11.

4.Складання історичного портрету українського підприємця.

 

Домашнє завдання: виконати вправи на ст.12-14

 

 




Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з  історії України.

 

Дата:  Б-9.05.2022.

Термін виконання до 13.05.2022.

тема: Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з теми «Дослідники історії»

На уроці  повторимо основні терміни, поняття, явища, процеси, пов’язані з історичним процесом.

Повторити параграфи 21-28 та виконати тестові завдання.

Домашнє завдання: повторити параграфи 21-28 , терміни та дати.



Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з   історії України

 



5-А Історія

Середа, 4 травня · 12:00 – 12:45пп

Інформація для приєднання до зустрічі Google Meet

Посилання на відеодзвінок: https://meet.google.com/mog-trxi-nhx


Дата:    А-4.05.2022

Термін виконання до 9.05.2022.

тема: Село і місто: склад населення, заняття, умови життя.

На уроці розглянемо як змінювалося  село та місто протягом століть.

1.     Виконати вправу «Так чи ні» на ст.1-2.

2.     Опрацювати текст на ст. 2-3 та пояснити значення виділених слів, заповнити таблицю на ст.4

3.     Опрацювати запропоновані ілюстрації і виконати завдання до світлин.

 

Домашнє завдання: виконати вправи на ст.7-9

 

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з   історії України

 

Дата:    Б-2.05.2022.

Термін виконання до 06.05.2022.

тема:Місто і село. Заняття і умови життя населення в українських містах і селах у минулому і тепер.

На уроці  розглянемо  життя, побут, традиції життя українського населення в селах і містах.

 

Прочитати  параграф 26, переглянути навчальний відеофільм,  додаткову інформацію  

і визначити характерні риси українського села в  18 на початку 20 ст.

 «Життя у місті та селі»

Місто

Село

Міста виникли з появою ремесла і потребою у торгівлі. Давні міста світу мали певні властивості: щільність

забудови, наявність головної площі та вулиць, замощених бруківкою. Оця давня традиція — мостити вулиці каменем — залишилася в основі українського слова  «місто». Тому жителів міст називали міщанами, або городянами.  Ними ставали ремісники,  купці та люди, що виконували певні послуги, наприклад, візники, вантажники, цирульники (перукарі), домашні слуги, і зрозуміло, правителі та інші знатні люди.

Село — це невелике поселення, більшість мешканців якого займається землеробством і домашнім  тваринництвом.  Сільська  хата була окремою  будівлею і  стояла  посередині  садиби,  яка  зазвичай  обгороджувалася  плетеним  тином  чи дерев’яним  парканом.  Біля  хати  розміщувалися господарчі будівлі:  комори,  стодоли,  клуні,  в яких селяни тримали знаряддя праці,  запаси зерна чи інші продукти, домашніх тварин тощо. До селянської садиби належали город та садок. Навколо села розташовувалися  поля,  праця  на яких  годувала  не лише  самих селян, а й мешканців міст.

 

       

 

Домашнє завдання:прочитати  параграф 26, дати відповідь на питання 1-3 на ст. 185

 

5-А Історія

Середа, 27 квітня · 12:00 – 12:45пп

Інформація для приєднання до зустрічі Google Meet

Посилання на відеодзвінок: https://meet.google.com/mog-trxi-nhx

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з  історії України.

 

Дата:    А-27.04.2022

Термін виконання до 30.04.2022.

тема:Дослідники історії.

На уроці   розглянемо розвиток української історичної науки

1.Вписати слова-відгадки до кросворда на ст. 30

2.Прочитати текст і заповнити схему на ст.31.

3.Виконати  завдання на ст.32, підготувати міні дослідження про українського історика.

 

Домашнє завдання: виконати вправи на ст.34-35

 

 


Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з  історії України

 

Дата:   Б- 25.04.2022.

Термін виконання до 29.04.2022.

тема: Праця і господарство колись і сьогодні.

На уроці   розглянемо умови праці, види праці,

 які існували в давнину і зараз.

 

Прочитати параграф 25, переглянути відеофільм, додаткову інформацію і дати відповідь на питання,  вірш Т. Шевченко «Садок вишневий коло хати»

 Господа́рство привла́снююче — перша в історії форма господарювання, коли люди споживали готові продукти природи: впольовували диких тварин, збирали їстівні рослини та плоди, рибалили.

Саме для того, щоб здобувати собі їжу та воду, первісні люди силилися поблизу водойм та лісів. Пізніше людина від полювання і збиральництва перейшла до відтворювального господарства, тобто почала розводити тварин (рогата худоба, коні, подекуди дикі свині) та почала вирощувати рослини замість того, щоб шукати їх. Виникла й одержала поширення практика розведення тварин і культивування рослин. З рослин це полба, пшениця, ячмінь, сочевиця, тобто ті рослини, які вимагали винайдення певних навичок готування, щоб бути вживаними до їжі. Першими продуктивними домашніми тваринами були вівця й коза, велика рогата худоба була приручена згодом. Так відбувся перехід від привласнюю чого господарства до відтворюючого, а потім і до натурального.

Господа́рство відтво́рююче — спосіб життя, який ґрунтується на землеробстві та скотарстві. У цьому випадку люди вже споживають продукти, створені власне ними: хліб, вирощені овочі та фрукти, м'ясо та молоко свійської худоби.

Натура́льне господа́рство — тип господарства, за якого продукти праці виробляються для задоволення власних потреб, а не для продажу.

·        Прочитайте фрагмент з вірша Т.Г. Шевченка

Садок вишневий коло хати, 
Хрущі над вишнями гудуть, 
Плугатарі з плугами йдуть, 
Співають ідучи дівчата, 
А матері вечерять ждуть.

·       Про які заняття українського селянства можемо дізнатися з твору?

·       Що ще вирощували в українських садах?

 

 

 

 

1.     Домашнє завдання:прочитати параграф 25, і виконати вправу

«Доповніть речення»

o   Перші жителі України полюбляли селитися…

o   Найдавніші поселенці займалися…

o   Першими прирученими тваринами були…

o   Капіталістичне господарство – це…

o   Капіталістичне господарство почало розвиватися після скасування…

o   Кріпаки були не зацікавлені у ефективності своєї праці тому що…

o   Мануфактура – це…

5-А Історія

Середа, 20 квітня · 12:00 – 12:45пп

Інформація для приєднання до зустрічі Google Meet

Посилання на відеодзвінок: https://meet.google.com/mog-trxi-nhx

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з   історії України

 

Дата:   А- 20.04.2022

Термін виконання до 24.04.2022.

тема:Визначні творці української культури

 

На уроці охарактеризуємо розвиток  української культури та визначимо

вклад митців.

1.Робота з хмаринкою слів на ст.24.

2.Робота з текстом на ст.25, вивчення нових термінів та понять, скласти питання до тексту.

Домашнє завдання:виконати вправи на ст.26-29.

 

 

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з   історії України

 

Дата:   Б- 18.04.2022.

Термін виконання до 22.04.2022.

тема:Практичне заняття. Наукове і мистецьке

осмислення минулого.

На уроці з’ясуємо, чому популярними є мистецькі твори на історичну тематику.

Прочитати параграф 24, і виконати  вправу «асоціації»: роздивившись «Портрет Лесі Українки» І.Труша на стор.166, скласти  асоціативний кущ про зовнішність і характер портретованої, використовуючи прикметники. Орієнтовні відповіді: зосереджена, сумна….

 

Художні твори про минуле України.

Історична тема — одна із традиційних, провідних тем в українській літературі.

Пам'ятка давньої літератури "Слово о полку Ігоревім" відбиває події, пов'язані з походом князя Ігоря проти половців.

У багатьох своїх творах, особливо в поемі "Гайдамаки", Т. Шевченко звертався до звитяжної доби в історії українського народу — козаччини, відтворював події гайдамацького руху. Великий Кобзар змалював образи Богдана Хмельницького, Івана Ґонти, Максима Кривоноса, Байди Вишневецького.

 Ознайомитися  зі змістом історичного оповідання «І все таки », заповнити таблицю

 

 

Справжній історичний факт

 

Вигадка авторки

 

5 історичних фактів, які стосуються Лесі Українки

 

Що було для Лесі Українки джерелом наснаги й творчості?

 

Як вигадані деталі оповідання допомагають глибше зрозуміти подробиці життя Лесі Українки?

Домашнє завдання:прочитати параграф 24.

 Підготуйте повідомлення про один з літературних творів на історичну тему. (за бажанням)

 

Середа, 13 квітня · 12:00 – 12:45пп

Інформація для приєднання до зустрічі Google Meet

Посилання на відеодзвінок: https://meet.google.com/mog-trxi-nhx

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з   історії України.

 

Дата:   А- 13.04.2022

Термін виконання до 17.04.2022.

тема:Борці за українську

державність.

 

На уроці ми розглянемо діяльність видатних українських

борців за незалежність.

1.Прочитати довідку на ст..15 та визначити, які риси характеру

притаманні лідерам(усно)

2.Розглянути зображення  на ст..15 та виконати завдання.

3.Прочитати текст  «Український національний рух» та виконати завдання до тексту (усно).

4.Прочитати текст  «Національно-визвольні змагання 1920-1980-х років»  та підкреслити прізвища діячів руху за відновлення незалежної України.

Домашнє завдання: виконати вправи на ст..21-23

 


Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з   історії України.

 

Дата:   Б- 11.04.2022.

Термін виконання до 14.04.2022.

тема:Розвиток української

історичної науки.

На уроці розглянемо основні напрямки зародження

української історичної науки.

Перевірка вивчених тем (обов’язково).

Історичний диктант

1.Батьком історії називають :

А. Геродота      Б. Аристотеля          В.Піфагора

2. В «Історії» Геродота було описано похід царя Дарія І на землі :

А. Кіммерійців                Б. греків                       В. Скіфів

3. Опис подій за роками, «з літ в літа»:

А. казка           Б. Літопис             В. Міф

4. Нестор літописець :

А. «Повість минулих літ»          Б. Літопис Самовидця         В. Літопис Самійла Величка

5Маєток для заснування Києво- Могилянської академії подарувала?

А. Ольга         Б. Галшка Гулевичівна              В. Анна Ярославівна

6. Літопис Самійла Величка відносять до :

А. давньоруських            Б. козацьких

Зародження історичної науки в Україні припало на часи панування в наших землях іноземних імперій — Російської та Австрійської.


Найвидатнішим представником історичної науки вважається Михайло Грушевський (1866—1934 рр.). Його змалку виховували в повазі до української мови, пісень, традицій. Майбутній історик навчався в гімназії в далекому Тифлісі (Грузія), багато часу проводив за читанням книжок. За сприяння батька Михайло із захопленням вивчав наукові праці Миколи Костомарова, Михайла Максимовича та інших українських істориків. За заповітом свого діда вступив до Київського університету Святого Володимира. Тут він навчався під керівництвом відомого історика Володимира Антоновича.

 

Прочитати параграфи 23,  переглянути відеофільм та скласти таблицю « Діяльність українських істориків»

М.Грушевський

 

В.Антонович

 

 Домашнє завдання:прочитати параграф 23, підготувати повідомлення про діяльність М.Грушевського або В. Антоновича

 


5-А Історія
Середа, 6 квітня · 12:00 – 12:45пп
Інформація для приєднання до зустрічі Google Meet
Посилання на відеодзвінок: https://meet.google.com/mog-trxi-nhx


Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з  історії України.

 

Дата:    А-6.04.2022.

Термін виконання до 8.04.2022.

тема:Володарі та політичні лідери України.

На уроці ми з вами розглянемо

історію створення перших держав світу,

з’ясуємо, які держави існували на території України

1.     Виконати вправу 2 на ст..9 (усно)

2.     Прочитати навчальний текст і виділити нові слова, дати відповідь на питання до тексту (усно)

3.     Заповнити таблицю на ст.10 (письмово)

4.     Прочитати текст на ст..12 і визначити напрямки внутрішньої політики княгині Ольги та князя Святослава.

Домашнє завдання:виконати вправи на ст..13-14

 




Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з  історії  України

 

Дата:    Б-4.04.2022.

Термін виконання до 8.04.2022.

тема: Дослідження козацької доби

 

На уроці ми з вами розглянемо  основні особливості дослідження

козацької доби.

 

Прочитати параграф 22. переглянути відео та презентацію

та виконати завдання на слайдах презентації.

Домашнє завдання: прочитати параграф 22 і скласти

 повідомлення про одного з гетьманів України (за бажанням)

 


5-А Історія
Середа, 30 березня · 12:00 – 12:45пп
Інформація для приєднання до зустрічі Google Meet
Посилання на відеодзвінок: https://meet.google.com/mog-trxi-nhx

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з історії України

 

Дата:    А-30.03.2022.

Термін виконання до 04.04.2022.

тема: Людина як дійова особа історії.

На уроці ми з вами розглянемо як людина

впливає на хід  історії  і  кого називають

історичною особистістю.

1.Виконати завдання на повторення на ст..1.

 

2.Прочитай вислови відомих людей і дати відповідь на питання

на ст..2(усно)

3.Прочитати текст на ст..2-3 і скласти  3 питання до тексту

4. Ознайомитися з пам’яткою «Як скласти історичний портрет»

Домашнє завдання:виконати вправи на ст..6-8

.




Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з історії України

 

Дата:    Б-28.03.2022.

Термін виконання до 04.04.2022.

тема: Головні цілі пізнання минулого.

Фах історика.

 На уроці ми з вами дізнаємося про основні

методи дослідження княжої доби. з’ясуємо

значення літопису «Повісті минулих літ»

1)Прочитати  параграф 21 і з’ясувати, хто такий історик

Отже, історик -  це освічена і всебічно розвинена людина, яка вміє мислити, узагальнювати, аналізувати і висловлювати, аргументуючи, власну думку. Саме тому історик може досягти вершин у будь-якій сфері, не тільки в освіті. Хіба історики не могли б бути найкращими політиками? Адже їм, як нікому іншому, відомі всі успіхи і помилки політичних діячів минулого, та наслідки цих успіхів та помилок. Вони усвідомлюють та розуміють усі сучасні суспільні процеси.

 

2) Визначити.  Для  чого  ми вчимо історію?


 

3) План характеристики історичної памятки

1.      Назва пам’ятки.

2.      До якої категорії належить (усна, писемна чи речова).

3.      Де знаходиться.

4.      До якого історичного періоду належить.

5.      З якими подіями пов’язана.

 

 

Домашнє завдання: прочитати  параграф 21,

за планом охарактеризувати одну з памяток Київської держави

«Слово о полку Ігоревім» чи « Літопис минулих літ»

 

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з історії

 

Дата:    А-23.03.2022.

Термін виконання до 26.03.2022.

тема:Тематичне оцінювання.

 На уроці ми з вами повторимо основні

події, явища, терміни з теми «Історична пам'ять

 і пам’ятки»

1.      Виконати завдання, запропоновані  авторами проекту

«Інтелект України»  за посиланням

.2. Можете обрати один з варіантів завдань.

Бажаю успіхів.  Ви- молодці!

Домашнє завдання: повторити основні терміни з теми





Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з історії України.

 

Дата:    Б-21.03.2022

Термін виконання до 25.03.2022.

тема:Урок контролю та

корекції навчальних досягнень

учнів з теми «Історія

України в пам’ятках»

 На уроці ми з вами повторимо основні терміни, поняття,

хронологію. явища по події з вивченої теми.

Повторити параграфи 13-20 та виконати тестові завдання

за посиланням

Домашнє завдання: повторити параграфи 13-20, основні

терміни та поняття.

 

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з історії України.


 

Дата:   А-16.03.2022.

Термін виконання до 18.03.2022.

тема:Узагальнення до розділу

«Історична пам'ять і пам’ятки»

 На уроці ми з вами підведемо підсумки вивчення теми.

.

1)Виконати праву «Так чи ні» на ст.51

2)Підготувати презентацію (по бажанню), завдання 2.2 на ст..52

 

 

Домашнє завдання: написати частину сімейної історії. завдання на ст..53






Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з історії України

 

Дата:   Б-14.03.2022.

Термін виконання до 18.03.2022.

тема:Практичне заняття. Розповідь

 про пам’ятку історії або пам’ятник,

установлений у рідному краї.

 На уроці ми з вами з’ясуємо як пам’ятки рідного краю

розповідають про його минуле.

1)Прочитати   параграф 20 і дати відповідь на такі питання:

- чим вирізняється доля Успенського собору Києво-Печерського монастиря серед інших пам’яток архітектури?

 

Домашнє завдання: прочитати параграф 20,

скласти розповідь про один з пам’ятників нашого міста

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з історії України

Дата:  Б-21.02.2022.

Термін виконання до 22.02.2022.

тема: Практичне заняття.

 Пам’ятники нашої держави

 На уроці ми ознайомимося з

пам’ятками та пам’ятниками з історії України

1)Прочитати   параграф 19 і виконати завдання на ст..134.

Написати 2-3 речення, які доводять. чому ці

події чи історичні діячі гідні увічнення.

 

Домашнє завдання: прочитати параграф 19,

підготувати повідомлення про  один

 з пам’ятників нашого міста.




Шановні учні! 

Працювати в зумі будемо 

з історії  України за

 поданою темою у 

середу о 12.00. Посилання у вайбері.


Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з  історії України

Дата:  А-16.02.2022.

Термін виконання до 19.02.2022.

тема:Як розробити екскурсійний маршрут.

 На уроці ми ознайомимося з основними

 правилами створення екскурсійних маршрутів

Прочитати   ст.43-47.

Домашнє завдання: виконати вправи на ст..47-50




Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з історії України

Дата:  Б-14.02.2022

Термін виконання до 16.02.2022.

тема:Революція Гідності 2013-2014рр.

Агресія Росії проти України.

 На уроці ми розглянемо як Україна

стала незалежною державою, коли

була прийнята Конституція  країни,

які події ввійшли в історію як Революція Гідності.

Прочитати параграф 18,

переглянути відеофільм, написати

 події таких дат:24 серпня 1991р., 28 червня 1996р.,

1грудня 2013р.

 

Домашнє завдання: прочитати параграф 18,

дати відповідь на питання 1-2 на ст..133 в рубриці «Оцініть себе»






Шановні учні! 

Працювати в зумі будемо 

з історії  України за

 поданою темою у 

середу о 12.00. Посилання у вайбері.

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з історії України

Дата:  А-9.02.2022.

Термін виконання до 11.02.2022.

тема:Оберігаємо історичні пам’ятки.

.

.

 

 На уроці ми дізнаємося про «місця пам’яті»,

вивчимо нові терміни: «пам’ятки історії», «пам’ятник»,

з’ясуємо символіку пам’яток історії, відео

 

Прочитати текст на ст..32, скласти питання до тексту,

переглянути пам’ятки історії України.

 

Домашнє завдання: виконати вправи на ст..39-42

 


Шановні учні! 

Працювати в зумі будемо 

з історії  України за

 поданою темою у 

понеділок о 12.00. Посилання у вайбері.

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з історії України

Дата:  Б-7.02.2022

Термін виконання до 11.02.2022.

тема:Україна в роки

Другої світової війни.

 

 На уроці ми дізнаємося коли розпочалася

 і як розгорталася на території України

 Друга світова війна, дізнаємося як

 в Україні вшановують жертв Бабиного Яру.

Прочитати параграф 17, дати визначення термінам:

світова війна, окупація, остарбайтер.

.

 

Домашнє завдання. Прочитати параграф 17,

виконати тестові завдання за посиланням.





Идентификатор конференции: 711 5827 4083
Код доступа: 5s502C


Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з історії України.

Дата:   А-2.02.2022

Термін виконання до 4.02.2022.

тема:Україна на мапах упродовж історії.

 

 

 На уроці ви дізнаєтесь про події

 територіальні зміни в історії України.

Приготуйте атлас з картами, щоб був у вас на уроці.

 

Домашнє завдання. Виконати вправи на ст..29-30




Доброго дня,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з історії України.

Дата:   Б-31.01.2022

Термін виконання до 4.02.2022.

тема:Голодомор 1932-1933рр.

 

 На уроці ви дізнаєтесь про одну з

найбільш трагічних сторінок історії

 України - Голодомор.

Прочитати параграф 16, переглянути відео,

опрацювати візуальні джерела, ілюстрації.

.

Домашнє завдання. Вивчити параграф 16,

прочитати історичне оповідання на ст.. 118-119,

 дати відповідь на питання 1-3 на ст.119

 







Шановні учні! 

Працювати в зумі будемо 

з історії  України за

 поданою темою у 

середу о 12.00 за таким 

посиланням

Доброго дня,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з історії України

Дата:  А-26.01.2022.

Термін виконання до 29.01.2022.

тема: Україна на мапах

 упродовж історії

 На уроці ви дізнаєтеся про

формування українського етносу,

 процес державотворення на українських землях.

  Прочитати  ст.19-22

  дати визначення

понять, позначити кольором

 назви державних утворень

українського народу на ст..20-21, переглянути відео

Домашнє завдання.

виконати вправи на ст..28-29 1.1-1.4





Доброго дня, шановні учні! Працювати в зумі будемо
 
 в  середу  на 12.00. Посилання на конференцію 
в групі вайбер. Чекаю на зустріч.

Доброго дня, шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з історії.

Дата:  А-29.09.2021

Термін виконання до 30.09.2021

тема:Історія – наука про

минуле людства

 На уроці ви дізнаєтеся про історичні факти,

предмет дослідження істориків.

  Працюємо в зошиті на ст..7-11

Домашнє завдання.

·        Опрацювати завдання на ст..12-13.







Доброго дня, шановні учні! Працювати в зумі будемо
 
 в  понеділок на 12.00.



Доброго дня, шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з історії.

Дата: Б-27.09.2021.

Термін виконання до 30.09.2021

тема: Культурні епохи європейської історії.

Ви ознайомитеся  з назвами і

хронологічними межами періодів

 європейської історії за культурними епохами:

первісність, античність, середньовіччя, Новий час.

  Прочитати параграф 3, переглянути відео,

 записати в зошиті визначення понять:

історична епоха, культура.

 Визначити століття наступних дат:

860, 1199, 1648, 1840, 1991.

Домашнє завдання.

·        Опрацювати параграф 3, заповнити

·        таблицю на сторінці 22 підручника










Предмет:Природознавство. Дата: Б- 6.05.2021.

Термін виконання до 10.05.2021

Доброго  дня, шановні учні та учениці.

 Вітаю вас на уроці  з  природознавства.

 тема: Водне середовище життя організмів.

 На цьому уроці ми  з вами охарактеризуємо

 водне середовище життя організмів,

 навчимося наводити приклади

 мешканців водного середовища життя,

 наводити приклади пристосувань

організмів до життя у водному середовищі.

Прочитати параграф 41 підручника,

 переглянути відео.

 

Домашнє завдання:  дати відповіді на питання на 1-4на ст..180

Предмет: Природознавство.  Дата: А- 27.04.2021; Б-29.04.2021

Термін виконання до 4.05.2021

Доброго  дня, шановні учні та учениці.

 Вітаю вас на уроці  з природознавства

 тема: Наземно-повітряне середовище життя організмів. 

На цьому уроці ми  навчимося наводити

 приклади середовищ  життя організмів, 

приклади мешканців наземно-повітряного середовища життя.

 до періодичних змін умов середовища.

Прочитати параграф 40 підручника, переглянути відео.

Домашнє завдання: дати відповідь на питання 1-2 на ст..176

Будьте старанними. Вчасно виконуйте домашні завдання. Не хворійте

 





Предмет: Природознавство.  Дата: А, Б-26.04.2021

Термін виконання до 30.04.2021

Доброго  дня, шановні учні та учениці.

 Вітаю вас на уроці  з природознавства

 тема: Пристосування організмів 

до періодичних змін умов середовища.  

На цьому уроці ми  навчимося наводити

 приклади пристосування організмів

 до періодичних змін умов середовища.

Прочитати параграф 39 підручника, переглянути відео.

Домашнє завдання: скласти  таблицю на ст..172 №6

Будьте старанними. Вчасно виконуйте домашні завдання. Не хворійте

 

Предмет: Природознавство.  Дата: А-20.04.2021;Б-22.04.

Термін виконання до 24.04.2021

Доброго  дня, шановні учні та учениці.

 Вітаю вас на уроці з природознавства.

 тема: Урок контролю та корекції  навчальних досягнень учнів.

Виконати тестові завдання за посиланням.

На цьому уроці ми підведемо підсумки

вивчення теми «Планета Земля як

середовище життя організмів»

 

Бажаю  успіхів, гарних оцінок. Не хворійте.   

Предмет: Природознавство.  Дата: А,Б-19.04.2021

Термін виконання до 22.04.2021

Доброго  дня, шановні учні та учениці.

 Вітаю вас на уроці з природознавства.

 тема:Чинники середовища життя на планеті Земля.

.

На цьому уроці ми дізнаємося що називають

 середовищем життя,  з’ясуємо чинники середовища життя.

 Прочитати параграф 38, переглянути відеофільм

 і дати відповідь на питання 1-4 на ст.. 166.

 

Бажаю  успіхів, гарних оцінок. Не хворійте.   

Предмет:Природознавство . Дата: А-12.04.2021.;Б-15.04.2021

Термін виконання до 17.04.2021

Доброго  дня, шановні учні та учениці.

 Вітаю вас на уроці з природознавства.

Дякую за цікаві повідомлення про

 отруйні рослини, тварини. гриби. Молодці.

 тема: Визначення  організмів за визначниками.

 На цьому уроці ми дізнаємося визначати

назви рослин, тварин. грибів за

 допомогою атласів-визначників.

  Переглянути відеофільм, прочитати параграф 37 і

 виконати тестові завдання.

    Бажаю  успіхів. Не хворійте.     

Предмет:Природознавство . Дата: А,Б-12.04.2021.

Термін виконання до 16.04.2021

Доброго  дня, шановні учні та учениці.

 Вітаю вас на уроці з природознавства.

 тема: Отруйні рослини, тварини, гриби.

 На цьому уроці ми дізнаємося як

 вберегтися від отруйних грибів, рослин.

  Переглянути відеофільм, прочитати параграф 36 і

 підготувати повідомлення про один

 з видів отруйних грибів, рослин чи тварин.

   Бажаю  успіхів. Не хворійте.      

Предмет: Природознавство. Дата: А-6.04.2021; Б-8.04.2021

Термін виконання до 9.04.2021

Доброго  дня, шановні учні та учениці.

 Вітаю вас на уроці природознавства.

тема: Гриби і бактерії

 На цьому уроці ви дізнаєтеся про значення бактерій у  природі та житті людини, наводити приклади грибів; називати відмінності грибів і бактерій від інших організмів.

 Читати  параграф 35, переглянути відеофільм та заповнити таблицю за зразком на сторінці 156 підручника.

Бажаю  успіхів. Не хворійте. 


Предмет: Природознавство. Дата:5.04.2021

Термін виконання до 9.04.2021

Доброго  дня, шановні учні та учениці.

 Вітаю вас на уроці природознавства.

тема: Рослини і тварини.

 На цьому уроці ви дізнаєтеся про особливості рослин і ознаки тварин. Ознайомитесь із різноманітністю рослин і тварин.

 Читати  параграф 34, переглянути відеофільм та виконати тестові завдання. Бажаю  успіхів. Не хворійте. 



Дата: 19.01.2021. Термін виконання до 22.01.2021.

Доброго дня, любі п’ятикласники.

тема:Рухи нашої планети.

На  сьогоднішньому уроці ви дізнаєтеся

 про види руху  нашої планети,  про причини зміни дня  і  ночі,

 про  зміни  сезонів року,  навчитеся

визначати особливі сонцестояння та рівнодення.

Прочитати параграф 24, переглянути відео і

 виконати тестові завдання за посиланням




Дата:18.01.2021…Термін виконання до 22.01.2021

Доброго дня, шановні  учні  5  класу.  

Вітаю  вас  на  уроці  з  природознавства.

тема:Внутрішня  будова Землі.

На  цьому  уроці  ви  дізнаєтесь  яку  внутрішню будову

 має наша  планета  Земля, яке  значення мають

 корисні  копалини в господарській  діяльності  людства.

Для  цього  вам  пропоную  прочитати параграф 23,

 переглянути відеофільм  і  скласти  відповіді  на

 питання1-4 на ст..103

   в  рубриці «Перевірка знань»


Предмет: ПРиродознавство. Дата:Б- 12.01.2021.А-13.01

 Термін виконання до 15.01.2021

тема: Розміри нашої Землі.

Прочитати параграф 22,  переглянути відеофільм і скласти відповіді  на  питання на 1-4 ст..101

Предмет: Природознавство.  Дата: А, Б-11.02.2021

Термін виконання до  15.01.2021.

тема: Форма Землі

Прочитати параграф 21,  переглянути відеофільм і дати відповідь на питання 1-3  на ст..98


Предмет:  Природознавство.  Дата: Б-10.11; А-11.11.2020.

 Термін виконання до 15.11.2020

 

тема: Чисті речовини і суміші.

Мета: формувати уявлення про різницю між чистими речовинами й сумішами, вміння розрізняти чисті речовини та суміші й виокремлювати деякі речовини із сумішей.

Прочитати параграф 10,   переглянути відеофільм і скласти  таблицю

Природні суміші

Суміші, виготовлені людиною

 

 

 





Доброго дня, шановні пятикласники.   Бажаю успіхів.  І  головне-не хворійте.
Предмет: Природознавство. Дата: А,Б-9.11.2020. 
Термін виконання до 16.11.2020.
тема: Контрольна робота за темою "Вступ. Тіла, речовини та явища навколо нас"


І ВАРІАНТ  

І-ІІ РІВЕНЬ
1.Позначте природничу науку, яка вивчає будову і взаємодію організмів:
а) географія  
б) фізика 
в) біологія 
г) хімія

2. До експерименту слід віднести:
а) вивчення зоряного неба у телескоп 
б) спостереження за поведінкою птахів у природі 
в) спостереження за ростом рослин у спеціально створених умовах 
г) визначення довжини пенала

3. Оксисен і Карбон - це:
а) молекули 
б) суміші  
в) прості речовини 
г) хімічні елементи

4. Вода належить до:
а) простих речовин 
б) складних речовин 
в) речовин, що зберігають форму 
г) сумішей

5. Укажіть прізвище видатного українського вченого-натураліста:
а) Парацельс  
б) Ломоносов  
в) Вернадський 
г) Дарвін

6. Укажіть хімічне явище:
а) політ птаха  
б) утворення хвиль  
в) горіння свічки  
г) нагрівання води

ІІІ РІВЕНЬ 

7. Школярі визначали, у якій воді – теплій чи холодній – краще розчиняється цукор. Якими методами вивчення природи вони скористались?
а) спостереження 
б) вимірювання 
в) експеримент 
г) моделювання

8. Установіть відповідні літери до  кисню: _____________   і до заліза: ___________:
а) зберігає форму 
б) не зберігає форми 
в) заповнює весь наданий йому об’єм  
г) притягується магнітом

ІV РІВЕНЬ

9. Опале листя (впишіть відповідні літери): користь_________ чи шкода? ________
а) перетворюється при гнитті на перегній
б) спалювання листя на ґрунті
в) вплив на здоров'я людей диму при спалювання листя
г) прикриває ґрунт від сильного морозу
д) їжа для диких травоїдних і дрібних тварин
е) схованка для дрібних тварин і комах

Критерії оцінювання: 1 – 6 пит. – 1 бал; 7-8 пит. – 1,5 бали; 9 пит. – 3 бали   
 





Дата :13.10.2020. Термін виконання  до 17.10.2020.
Тема:Молекули. Рух молекул. Дифузія.
Прочитати параграф 8, переглянути відеофільм  і  дати відповіді на запитання 1-5 на ст.38.

Дата: 12.10.2020. Термін виконання до 16.10.2020

Тема: Атоми й молекули. Рух молекул

Мета: сформувати в учнів уявлення про будову речовини, закріпити в учнів знання про агрегатні стани речовини; сформувати уявлення про атомну та молекулярну будову речовини, рух молекул.

 Прочитати параграф 8, переглянути  відеофільмпрезентацію  і  дати відповіді  на  такі  питання

1.      Тіла утворені з................................................

2.      Наука, що вивчає речовини та перетворення одних речовин на інші, називається..........................

3.      З однієї речовини, наприклад, алюмінію, можна виготовити...........................................................

4.      Вода в природі може перебувати в таких станах: ..............................................................................

5.      Зміна агрегатного стану речовини залежить від зміни.....................................................................

*6. Від чого залежить зміна агрегатного стану речовини,довести, навести приклад








Дата: 28.05.2020.
тема: Підсумковий урок.
Повторити тему "Екосистеми" та зробити малюнок.
Дата:25.05.2020. Термін виконання до 29.05.2020.
тема: Підсумковий урок.
Повторити основні  терміни, дати курсу та виконати тестові завдання
Дата: 22.05.2020. Термін виконання до 27.05.2020.
тема: Підсумковий урок.
Повторити терміни та поняття з курсу "Природознавство"  та виконати тестові завдання.
Дата: 21.05.2020. Термін виконання до 26.05.2020
тема: Систематизація та узагальнення знань учнів.
Повторити тему "Людина на планеті Земля" та виконати тестові завдання.

Дата: 18.05.2020. Термін виконання до 23.05.2020.
тема: Систематизація та узагальнення  знань учнів.
Повторити параграфи 25-29  та виконати тестові завдання.
Дата: 15.05.2020. Термін виконання до 20.05.2020.
тема: Підсумкова контрольна робота.
Виконати тестові завдання за посиланням
Дата: 14.05.2020. Термін виконання до 19.05.2020.
Тема: ЕКОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ ТА ЇХ РОЗВ'ЯЗУВАННЯ
Немає нічого впорядкованішого , ніж природа.
Цицерон
Мета:сформувати поняття «екологічні проблеми», уявлення про екологічні проблеми та шляхи їх подолання, взаємозв'язки між приро­дою, господарською діяльністю людини та її здоров'ям.
 Прочитати параграф 46, переглянути відеофільм, презентацію та виконати завдання на слайді презентації.



Тема: Підсумкова контрольна робота
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=116802

Дата:7.05.2020. Термін виконання до 12.05.2020
Тема уроку.  Взаємозв'язок між організмами.  Угрупування організмів. Вплив на організми чинників  живої природи.  Співіснування організмів.

мета: розкрити значення понять «угрупування організмів»,  «чинники живої природи»;  взаємозв'язок між організмами на прикладі харчових зв'язків або ланцюгів живлення та ярусності рослин в ліс.
Опрацювати текст підручника, параграф 43, переглянути відеофільм,  підготувати повідомлення або міні – презентацію про природні угрупування на тему: ліс, степ, озеро, річка, болото, море, гори.
Дата: 8.05.2020. Термін виконання до 12.05. 2020
Тема. Звязок людини з природою
Мета. Показати взаємозв’язки між людиною й чинниками живої та неживої природи, розвиток і значення цих узаємозв’язків; формувати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.
Прочитати параграф 45, переглянути відеофільм і записати   5 прислівїв про природу.

Історія 5 клас.  Дата:4.05.2020.Термін виконання до 9.05.2020
Тема. Праця і господарство: колись і сьогодні.
Мета: охарактеризувати працю людей та стан сільського господарства у першій
половині ХІХ ст. та сьогодні; пояснити поняття «натурального» та «ринкового» господарства; розповісти як досягнення науки та техніки вплинули на промисловість та сільське господарство.
       Переглянути відеофільм і відповісти на тести
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=990974


Дата: 30.04.2020. Термін виконання 4.05.2020
Тема:Ґрунтове середовище життя організмів
Мета: називати особливості ґрунтового середовища життя організмів; наводити приклади мешканців ґрунтового середовища життя; наводити приклади пристосувань організмів до життя у ґрунтовому середовищі.
  Прочитати параграф 42,  переглянути презентацію  відеофільм і дати відповідь  на  тестові  завдання на слайдах презентації.

Дата: 27.04.2020. Термін виконання до 30.04.2020
Тема. Місто та село. Заняття та умови життя населення в українських містах і селах у минулому і сьогодні
Мета: сформувати в учнів уявлення про заняття та умови життя населення в українських містах і селах у минулому і тепер; створити умови для розуміння причин піднесення міст; визначити особливості життя в місті і селі; охарактеризувати найбільш відомі міста в Україні.
  Прочитати параграф 25,  перегянути відеофільм   і  дати відповідь на питання на ст..178 1-3 (письмово)

Дата:23.04.2020. Термін виконання до 26.04.20.
Тема: Наземно – повітряне середовище життя організмів.
Мета: розглянути умови існування організмів у наземно-повітряному середовищі,проаналізувати пристосування, які виникають у цьому середовищі.
Прочитати  параграф 40,  переглянути відеофільм презентацію  і  дати  відповіді на питання на ст.176 1-3
               Дата: 24.04.20. Термін виконання до 26.04.2020
Тема: Водне середовище  та його мешканці.
мета:Розглянути   умови існування організмів у водному середовищі,  проаналізувати пристосування, які виникають у цьому середовищі.
Прочитати  параграф 41,  переглянути презентаціювідеофільм  та  підготувати повідомлення ( 1-2 ст).
Дата: 13.04.2020. Термін виконання до 17.04.20
 Тема: Сторіччя  ідей,  або  хто заклав підвалини української історичної науки.
Мета. Узагальнити знання учнів про значення історії для людини,пояснити зміст понять «дослідники історії», «історичні праці»,  визначити роль М.Грушевського і В.Антоновича у розвитку історичної науки, навчити   розрізняти історичні і художні твори, розуміти вплив істориків на суспільне і державне життя.
    Прочитати  параграф  23, переглянути  відеофільм,  презентацію  та виконати  завдання  на  слайдах  презентації  та  тести  онлайн  до  17.04. до  17.00.год.
Дата: 16.04.2020. Термін виконання до 18.04.2020.
Тема: Отруйні тварини, рослини, гриби України
Мета уроку: поглибити знання учнів про різноманітність організмів на Землі, навчитись застосовувати набуті знання; розвивати увагу, спостережливість і пам'ять учнів, уміння аналізувати та узагальнювати інформацію, навички застосовувати набуті знання на практиці; навчити визначати найбільш поширені в Україні отруйні гриби, рослини та тварини.
   Опрацювати параграф 36,  перглянути відеофільм і скласти відповіді на питання  1-5  письмово підручника на  ст. 159

Дата:17.04.2020. Термін виконання до 20.04.2020
Тема:Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища.

Мета: сформувати в учнів уявлення про періодичні зміни умов середовища; вчити наводити приклади пристосування організмів до періодичних змін умов середовища.
Опрацювати параграф 39,  переглянути відеофільмпрезентацію та виконати завдання  1-6 на ст..171-172 підручника.

5  клас.  Дата: 6.04.2020. Термін виконання до 11.04.20р.
Тема: Козацька Україна. Богдан Хмельницький.
Переглянути презентацію  до уроку і  виконати завдання на слайдах.


 Презентація до уроку:Презентація



Природознавство 5 кл. Дата 9.04.2020. Термін виконання до 12.04.20
  Тема. Умови життя на планеті Земля. Вплив на організми чинників неживої природи
Мета: сформувати в учнів знання про умови, що забезпечують життєдіяльність організмів та пристосування до них, поняття про чинники неживої природи — світло, тепло, вологу, види середовища, розкрити вплив умов існування на розвиток живих організмів.
Переглянути відеофільм,презентацію , прочитати параграф 38 та виконати тестові завдання на слайдах.
Дата: 10.04.2020. Термін виконання до 12.04.20.
Тема: Різноманітність організмів: гриби та бактерії
Мета уроку:
Навчальна: сформувати поняття «гриби»,  «бактерії»;  ознайомити з найпоширенішими видами грибів, їхнім розмноженням, особливостями будови, знати приклади грибів; визначати шкідливі на корисні бактерії.
 Прочитати параграф 35, переглянути презентацію  та написати повідомлення про значення  корисних  бактерій.

2 коментарі: