10 клас

 






Добрий день, шановні учні та учениці.

Ми з вами працюємо в дистанційному форматі за  підручником
Власов, Кульчицький за посиланням












Вітаю вас на уроці з   історії України

 

Дата:   Б-26.05.2022

Термін виконання до 27.05.2022.

тема:Підсумковий урок

Доброго дня, любі учні! Сьогодні ми завершуємо вивчення курсу історії України за 10      клас. Сподіваюся, отримані знання будуть вам корисними. На сьогоднішньому уроці ми повторимо та узагальнимо матеріал, розглянутий протягом року.

Щоб добре ви засвоїли знання пропоную вам виконати такі завдання за посиланням…

Домашнє завдання: повторити терміни, дати.

 

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з   історії України

 

Дата:   Б-23.05.2022.

Термін виконання до 27.05.2022.

тема:Систематизація та узагальнення знань учнів.

На уроці  повторимо основні терміни, дати, явища, процеси з тем, що  вивчали  у 10 класі, з’ясуємо роль державотворчих змагань  в історії України

 Повторити вивчені теми, конспекти і виконати запропоновані завдання.

Завдання

1) Складіть перелік подій з історії західноукраїнських земель 1921—1939 рр., які ви вважаєте найважливішими. Обґрунтуйте власний вибір.

2) Поясніть значення термінів і понять: асиміляція, українська кооперація, пацифікація, УВО, ОУН, румунізація, русинство, Карпатська Січ, Карпатська Україна, осадники, «нормалізація», полонізація, політична еміграція, інтегральний націоналізм, соборність.

3) Покажіть на історичній карті: а) українські землі у складі Польщі, Румунії та Чехословаччини; б) Татарбунарське повстання; в) Карпатську Україну.

4) Назвіть імена видатних історичних діячів Західної України. У чому ви вбачаєте їхній внесок в історію України цієї доби?

5) Порівняйте особливості суспільно-політичного життя українців у складі Польщі, Румунії та Чехословаччини.

6) Який вплив на події в історії Західної України в міжвоєнний період відіграли УВО та ОУН?

7) Які обставини привели до проголошення незалежності Карпатської України?

8) Визначте сутність політики осадництва й пацифікації та інших проявів національної політики щодо українського населення в Польщі, Румунії та Чехословаччині.

9) З’ясуйте основні зрушення в повсякденному житті різних верств українського населення, що відбулися в 1920—1930-ті рр. під владою іноземних держав.

10) Які уроки може винести сучасна Україна з нетривалої історії існування незалежної Карпатської України у сфері внутрішньої й зовнішньої політики?

 

Домашнє завдання: повторити терміни, дати.

 

 

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з  історії України

 

Дата:   А-18.05.2022.

Термін виконання до 24.05.2022.

тема:Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з теми «Друга світова війна»

На уроці  повторимо основні терміни, дати, явища, процеси з теми «Друга світова війна»

Повторити   параграфи  30-35, виконати такі завдання;

. І.Завдання з вибором однієї правильної відповіді.       (№ 1-12 по 0,5 бала)

До кожного завдання наведено чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний.

 

1.Коли відбулася описана подія?                 

«Польська держава та її уряд фактично перестали існувати. Таким чином припинили свою чинність договори, укладені між СРСР і Польщею. Надана сама собі й залишена без керівництва, Польща перетворилася на зручне поле для всіляких випадковостей, несподіванок, які можуть створити загрозу для СРСР. Тому… радянський уряд не може… байдуже ставитися до того, що єдинокровні брати — українці та білоруси, які проживають на території Польщі, кинуті напризволяще, залишилися беззахисними. Унаслідок таких обставин радянський уряд дав розпорядження Головному командуванню Червоної Армії віддати наказ перейти кордон і взяти під свій захист життя і майно населення Західної України і Західної Білорусії.»

 

А)   23 серпня 1939 р.    Б) 1 вересня 1939 р.    В) 17 вересня 1939 р.   Г )28 вересня 1939 р.

 

2.Що стало однією з  головних причин поразок Червоної армії на початку

радянсько - німецької війни (літо-осінь 1941 р.)?

 

А) зосередження основних сил радянських військ у внутрішніх регіонах СРСР

Б) поразка й капітуляція Франції та Великої Британії — союзників СРСР у війні

В) масові репресії наприкінці 1930-х рр. проти командного складу Червоної армії

Г) кількісна перевага нацистської армії та її союзників в озброєнні та особовому складі

 

3.Німецькі війська захопили Житомир

      

  А) 7 липня 1941 р.       Б) 7 серпня 1941 р.       В) 7 вересня 1941 р.      Г) 7 жовтня 1941 р.

 

4.Визначте місце, дату проголошення і назву документа. (виберіть один варіант)

1.           Волею Українського народу Організація Українських Націоналістів під проводом Степана Бандери проголошує відновлення Української держави, за яку поклали свої голови цілі покоління найкращих синів України.

3. Відновлена Українська держава буде тісно  спів діяти з Націонал – Соціалістичною Великонімеччиною, що під проводом Адольфа Гітлера творить новий лад в Європі та допомагає українському народові визволитися з-під московської окупації.

Українська Німецька Революційна Армія, що творитиметься на українській землі, боротиметься далі спільно з союзною німецькою армією проти московської окупації за Суверенну Соборну Українську Державу і новий справедливий лад у цілому світі!

 

А) Чернівці; 14 жовтня1942 р.; Відозва ОУН на честь створення УПА

Б) Київ; 7 січня 1944р.; Заява Комітету підтримки відновлення радянської влади

В) Львів; 30 червня 1941 р.; Акт відновлення Української Держави.

Г) Житомир; 21 серппя 1940 р.; із листівки очільника «Поліської Січи»  Т. Бульби - Боровця

 

 

5. Масове винищення цивільного ,переважно єврейського, населення в Києві відбулося у:

 

  А) Сирецькому концтаборі;     Б) Бабиному Яру;     В) Дарницькому концтаборі;   Г) Чорному лісі;

 

 

      

6.Уважно розгляньте фото. Визначте,яким терміном можна позначити українців,які сідають в товарний вагон поїзда?

А) емігранти

Б) остарбайтери

В) колоністи

Г) дисиденти                                                                

 


 

 

7.Коли було створено Українську Повстанську Армію (УПА)

  А) жовтень 1942 р.      Б).   жовтень 1941 р     В) жовтень 1945 р.      Г) жовтень 1944 р.

 

8. Це фото - частина історії  Житомира часів нацистської окупації.

Визначте,на яку сучасну вулицю повертає трамвайна колія?

А)  на Перемоги

Б)  на Грушевського

В)  на В.Бердичівську

Г)  на Київську                                          

 

 


9.Визначте,в який період відбувалось визволення території України позначеної червоними        стрілочками на карті?

А) літо-осінь 1943 р.

Б) перша половина 1944 р.

В) кін.1942-початок 1943 р.

Г) взимку 1944 р.

 

 


 

 

10.У якому році відбулася подія, описана в уривку історичного джерела?

«Під вогнем артилерії та ударами німецької авіації змушені були воїни проводити переправу. Війська часто переправлялися через Дніпро без танків і важкої артилерії. Під вогнем ворога пливли на правий берег воїни хто як міг: тримаючись за колоди, дошки, плащ-палатки, напхані соломою. Тонули тисячами в холодній листопадовій воді.»

А) у 1941 р.                 Б) у 1942 р.                 В) у 1943 р.                 Г) у 1944 р.

11.Осіб які співробітничати з окупантами-нацистами на Україні прийнято називати..

А) пацифістами

Б) лібералами

В) колаборантами

Г) глобалістами

 


 

12.Коли була визволена від окупантів територія України в її сучасних кордонах?

А) 9 травня 1945 року   Б) 8 жовтня 1944 року  В) 31 грудня 1943 року  Г) 28 жовтня 1944 року

 


 

ІІІ. Завдання на встановлення хронологічної чи логічної послідовності ( по 1 балу)

13.  Установить хронологічну послідовність  подій:

А) Створення УПА                          

 Б) Остаточна окупація нацистами України

В) звільнення Києві від нацистів   

Г) Визволення Кримського півострова і депортація кримських татар

 

14.  Установить хронологічну послідовність  подій:

А). Корсунь-Шевченківська операція

Б) .«Битва за Дніпро»

В). Карпато-Ужгородська операція

Г). Танкова битва в районі міст Рівне—Луцьк—Дубно—Броди

 

IV.Завдання з вибором декількох правильних відповідей.

15.Визначте і запишіть : Які українські території входили до складу окупаційної зони

т.з  « Рейхскомісаріату  «Україна?»  (відповідь у вигляді тризначного числа)   (3 бала)

1. Крим   

2. Рівненщина    

3. Північна Буковина.

4. Житомирщина      

 5. Київщина     

 6. Одещина     

 7. Закарпаття

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Домашнє завдання: повторити параграфи  30-35, терміни, дати.

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з  історії України

 

Дата:   Б-16.05.2022.

Термін виконання до 20.05.2022.

тема: Культура України в роки війни.

На уроці  розглянемо значення мистецтва в роки Другої світової війни.

Прочитати   параграф  35, переглянути навчальний відеофільмпрезентацію  та скласти таблицю «Культура України в роки війни»

Галузь культури

Досягнення

 

 

 

 

 

Домашнє завдання: прочитати параграф  35, виконати тестові завдання.

 

 



Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з  історії України.

 

Дата:   Б-12.05.2022.

Термін виконання до 17.05.2022.

тема: Внесок українського народу в перемогу над нацизмом.

На уроці  розглянемо внесок українського народу в перемогу над нацизмом.

Прочитати   параграф 35, переглянути навчальний відеофільм   та скласти конспект за темою «Внесок українського народу в перемогу над нацизмом»

Український народ приклав чималі зусилля та страждання, ціною мільйонів жертв, для перемоги в Другій світовій війні. «Друга світова війна – це насамперед війна українського народу», і дане твердження можна підтвердити тими руйнуваннями і тими втратами, які вона принесла для українського народу. Українці зробили надзвичайно вагомий внесок у перемогу над нацизмом, ставши однією з націй-переможниць, але ціна такою перемоги не може зрівнятися із болем та стражданнями, які їй передували.

Мільйони українців зі зброєюу руках боролися з нацизмом упродовж усієї війни,   дала Червоній  Армії 7 командуючих фронтами і арміями, 200 генералів, понад 6 млн солдатів, сержантів і офіцерів.

Понад 100тисяч  українців зустріли нацистів  біля самих витоків збройної агресії, ще у вересні 1939 р. у складі польської армії. У наступні роки також понад 130  тисяч українців воювали в інших арміях Антигітлерівської  коаліції. Сотні тисяч українців боролись із нацизмом у Русі Опору, який вніс невід’ємний вклад у перемогу над нацизмом, так як Німеччина була змушена близько 10% свого військового потенціалу направляти на боротьбу з партизанськими  об’єднаннями.

Наслідки війни катастрофічні, в Україні було зруйновано понад 700 міст і містечок, десятки тисячі сіл. Було зруйновано понад 2 млн. будинків, унаслідок чого понад 10 млн людей залишилися безпритульними, або умови для проживання були нестерпними.

Радянською влада починаючи з перших місяців війни розпочала масову евакуацію, і при  відступі у 1941 р. з України було вивезено 550 промислових підприємств, майно і худобу тисяч колгоспів, радгоспів, десятки наукових і навчальних закладів, осередків культури, історичні цінності.

Для того, щоб заручитися підтримкою українців, Сталін у 1943 р. змушений був піти на певні поступки українцям - було створено Українські фронти.  Фактом вагомого внеску  українців у перемогу над нацизмом стало включення  України після завершення Другої світової війни до складу держав – засновниць Організації об’єднаних націй.

Україна від самого початку Другої світової війни Україна була у центрі збройного протистояння в Європі. За роки війни до лав Червоної армії було мобілізовано понад7 млн. громадян Української РСР. Більшість населення України сприйняло початок війни як агресію проти своєї батьківщини. Цим пояснювалося патріотичне піднесення, яке супроводжувалося масовим добровільним вступом до діючої армії, народного ополчення, підпілля. З початком війни до військкоматів  надходили  сотні  тисяч  заяв  із  проханням про прийом до Червоної  армії. В регулярні  частини, народне  ополчення, винищувальні  батальйони  прямували  незліченні  людські потоки, які  зливались у могутню  ріку народного гніву та супротиву  загарбникові.

Серед 113 двічі  Героїв  Радянського Союзу (найвищий на той час ступінь  відзнаки) є імена 32 синів  України, а в числі  тричі  Героїв – наш земляк Іван  Микитович  Кожедуб.


 Велика кількість українців віддали своє життя не тільки на теренах України, а й поза її межами, звільняючі поневолені країни.. Серед  589 нагороджених  однією з найвищих  відзнак того часу - медаллю «Золота Зірка» за битву за Берлін, 100 - українці.

Одним із  важливих  чинників  боротьби  проти фашизму в Україні став  антинацистський  рух Опору. За деякими  оцінками у ньому брали участь понад 300 тис. осіб, об’єднаних у підпільні  групи й організації, партизанські загони і з’єднання.

У той же час, тисячі  українців як Західної, так і Східної   України, відчувши   панування   комуністичного режиму, робили  політичний  вибір   не на користь  радянської   сторони, а шукали собі союзника, аби той допоміг їм отримами бажану незалежність.

Організація українських націоналістів розпочала активне формування Української Повстанської Армії (УПА). Її керівники обстоювали необхідність боротьби з обома тоталітарними режимами.

Порівняно з іншими  підпільними  рухами  окупованої нацистами Європи, УПА була  унікальною, оскільки практично не мала іноземної  допомоги. Сповідуючи  ідею  боротьби за вільну   суверенну державу, УПА перебувала в стані  війни на два фронти – протии  гітлерівського та сталінського  режимів.  У цьому  нерівному  протистоянні ОУН та УПА втратили  загиблими   понад 100 тис. чоловік, тобто кожного четвертого з тих, хто  зі  зброєю в руках відстоював право народу на власну державу.

Друга світова війна спричинила значні демографічні зміни в нашій країні та істотно підірвала генофонд України, адже «цвіт українського народу» загинув на війні.

Внесок України у перемогу ліг на плечі народу тягарем неймовірно важких втрат, які він зазнав на фронтах війни: з понад 7 млн. мобілізованих з України близько 3,5 млн. наших земляків полягли в боях, померли від ран або пропали безвісти в лавах Червоної армії. Кожен  другий з тих, хто  лишився   живим, став на все життя  інвалідом.

Український народ зробив  надзвичайно великий внесок у досягнення перемоги над нацизмом і заплатив за це  чи ненайвищу  ціну в Європі.

         Багато матерів не дочекалися з війни своїх синів, дружини не дочекалися своїх чоловіків, а діти – батьків, і все це тривожною ноткою супроводжувала їх на протязі багатьох років, адже кожне людське життя воно є безцінним,   не говорячи вже про мільйонів українців, які віддали власне життя для того, щоб їхні рідні та близькі змогли жити в мирі та злагоді.

Вічна пам'ять українцям, які власним героїзмом та відвагою здобули ту саму бажану перемогу.

 

 

 

Домашнє завдання: повторити параграф  35, дати відповідь на питання 1-3 на ст.254


Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з  історії України.

 

Дата:  Б-9.05.2022.

Термін виконання до 13.05.2022.

тема: Бойові дії 1942-1944 років

На уроці  розглянемо основні битви Другої світової війни у зазначений період

 Основні поняття і терміни:      Корсунь-Шевченківська операція     («Другий Сталінград»), Українська Головна Визвольна Рада (УГВР), депортація, дивізія СС

                                      «Галичина»

 

Основні дати:          січень-лютий 1944 р.-Корсунь-Шевченківська операція;

                                      Травень 1944 р. –початок депортації у східні райони СРСР з Криму кримських татар, греків, вірмен, болгар;

                                      28 жовтня 1944 р. – завершення визволення України;

8 травня 1945 р. –капітуляція  Німеччини

 Сталінградська битва, яка тривала з 17 липня 1942 р. до 2 лютого 1943 p., стала початком корінного перелому в Другій світовій війні та початком визволення території України. У ході загального контрнаступу війська 1-ї гвардійської армії під командуванням генерала В. Кузнецова 18 грудня 1942 р. вибили окупантів із села Півнівка Міловського району на Луганщині. Цього ж дня були визволені й деякі інші населені пункти цього ж району. Відповідно до плану Ставки на початку 1943 р. потужний наступ радянських військ розпочався в напрямку Донбасу й Харкова. Червоній армії вдалося визволити ряд північно-східних районів Донбасу й м. Харків. 19 лютого 1943 р. з районуКраснограда й Красноармійська німецькі війська завдали по радянських військах танкових ударів. До 15 березня в жорстоких боях було вбито і поранено 156 тис. радянських солдат і офіцерів. 16 березня 1943 р. німецькі війська знову захопили Харків, а 18 березня — Бєлгород.Битва на Курській дузі (5 липня — 23 серпня 1943 р.) закріпила корінний перелом в ході Великої Вітчизняної та Другої світової війн. Перемога в цій битві відкрила для Червоної армії можливість широкомасштабного наступу на всьому південному напрямку радянсько-германського фронту. З серпня почалась битва за Харків. У ній взяли участь 980 тис. радянських солдат і офіцерів за підтримки 2 400 танків, 1 300 літаків, 12 тис. гармат.

Супротивник мав втричі менше живої сили, вчетверо менше танків й артилерії, 800 літаків.

23 серпня 1943 р. було звільнено Харків (загинули й були поранені 255 тис. радянських солдат. У ході Донбаської наступальної операції (13 серпня — 22 вересня 1943 р.) були звільнені найважливіші промислові центри Донбасу, а 8 вересня — м. Сталіно (зараз м. Донецьк). 21 вересня авангардні частини Центрального і Воронезького фронтів вийшли до Дніпра. Були звільнені обласні центри: Суми — 2 вересня, Чернігів — 21 вересня, Полтава — 23 вересня.

Війська Червоної армії вийшли до Дніпра фронтом від Києва до Запоріжжя.

Було прийнято рішення про утворення чотирьох Українських фронтів:

• Перший Український — із Воронезького фронту;

• Другий Український — зі Степового фронту;

• Третій Український — із Південно-Західного фронту;

• Четвертий Український — із Південного фронту.

21 вересня 1943 р. почалося форсування Дніпра. 14 жовтня

1943 р. було звільнене м. Запоріжжя, 25 жовтня — м. Дніпропетровськ, а 6 листопада 1943 р. війська 1-го Українського фронту під командуванням генерала М. Ватутіна звільнили м. Київ.

Прочитати   параграф  34, переглянути  навчальний відеофільм . презентацію  та скласти хронологічну таблицю

Дата

Подія

 

 

 

Домашнє завдання: прочитати параграф 34 , дати відповідь на питання 1, 3 на ст. 245

 

 


Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з   історії України

 

Дата:  Б-5.05.2022

Термін виконання до 10.05.2022.

тема: Рух Опору на українських землях.

На уроці розглянемо процес формування двох течій руху Опору в роки Другої світової війни.

 

1.     Прочитати параграф 33, переглянути навчальний відеофільм та порівняйте особливості розгортання та діяльності Руху Опору в Європі та Україні.

 

Основні дати:

§      червень 1941р. — початок розгортання радянського партизанського руху;

§      30 червня 1941р.—проголошення у Львові ОУН (Б) Акту відновлення Української держави;

§      20 червня 1942 р. — створено Український штаб партизанського руху;

§      14 жовтня 1942 р. — створення УПА.

 

Р у х О п о р у — це боротьба поневолених народів проти окупантів.

 

Рух Опору в Україні набув національної забарвленості. Окрім партизанської боротьби та діяльності комуністичного підпілля в Україні відбувалась збройна боротьба ОУН та УПА. Течії руху Опору в Україні:

                    Радянська                           Українська націоналістична

Мета:    визволення Батьківщини від німецьких загарбників та їх союзників

           відновлення радянської влади                незалежність України

Оформлення: 1941-1942                                        1941-1942

Локація: українське Полісся,                               Волинь, Галичина

Сумщина, Чернігівщина                                       українське Полісся

З початком Другої світоовї війни за дорученням президента УНР в екзилі А. Лівицького були створені повстаніські загони отамана Тараса Бульби-Боровця “Поліська Січ.” Однак Еріх Кох запропонував загонам перейти під його керівництво, на шщо одержав відмову, а а загони перейшли на нелегальне становище. Вже з 1942 р. підрозділи Бульби-Боровця активно включилися у боротьбу з німцями. 

Станом на  1941 р. український націоналістичний рух був розколотий:

- ОУН(м) – лідер Андрій Мельник. Боротьба з нацистами протии більшовизму.

- ОУН(б) – лідер Степан Бандера. Боротьба за незалежну Україну.

30 червня 1941 р. – проголошення Акту відновленення Української держави. Уряд очолив Я. Стецько. Німецька влада зреагувала на це численними репресіями протии діячів ОУН

 

 

 

Домашнє завдання: прочитати параграф 33, виконати тестові завдання.

 

 


Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з   історії України

 

Дата:    Б-2.05.2022.

Термін виконання до 06.05.2022.

тема:Окупація України військами Німеччини та її союзниками.

На уроці  розглянемо причини та наслідки окупації українських земель німецькими військами.

Основні поняття і терміни: «новий порядок», Голокост, дистрикт «Галичина», рейхскомісаріат «Україна», Трансністрія, план «Ост».

Основні дати: 1941-1944 рр. – окупація України нацистською Німеччиною та її союзниками.

 

Прочитати  параграф 32, переглянути навчальний відеофільм,  додаткову інформацію  та скласти таблицю

«Наслідки окупаційної політики»

Людські втрати

Матеріальні втрати

 

 

 

 

       Німець­ко-фашистський окупаційний режим, що вводився на території оку­пованих областей, у тому числі і на Україні,був конкретною військо­во-поліцейською, адміністративно-господарською, політичною систе­мою органів і заходів, за допомогою яких гітлерівці намагалися зат­вердити рабське, беззаперечне підкорення місцевого населення "но­вому порядку", створити аграрно-колоніальний "життєвий простір", сферу широкого застосування німецького фінансового кап­італу.

Наміри гітлерівців на окупованих територіях були викладені в плані «Ост» — плані знищення населення та освоєння окупо­ваних територій на сході.Він розроблявся під керівництвом Гітлера, Герінга,Гіммлера, Альфреда Розенберга та інших нацистських діячів.

План «Ост»

    Часткове онімеччення місцевого населення;

    Масова депортація населення, у тому числі українців, до Сибіру;

    Підрив біологічної сили слов¢янських народів (не боротися проти сухот, тифу, лі-карні для населення закрити; ширити аморальність - не карати за аборти);

    Фізичне знищення слов¢янських народів.

    Вжити заходів для ліквідації національної культури, середньої і вищої освіти;

    Заселення окупованих земель німцями.

 

 

 

Домашнє завдання:прочитати  параграф 32, дати відповідь на питання 1-3 на ст. 226

 

 

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з  історії України.

 

Дата:    Б-28.04.2022

Термін виконання до 02.05.2022.

тема:Бойові дії в 1941-1942рр.

Відступ Червоної армії.

На уроці   охарактеризуємо  причини нападу Німеччини на СРСР та з’ясуємо причини  відступу радянської армії.

 Основні поняття і терміни:агресія план «Барбаросса»,евакуація, мобілізація, окупація.

Основні дати  і події: 22 червня –напад Німеччини та її союзників на СРСР.

                                    23-29 червня 1941р-танкова битва в районі Луцьк-Броди –Рівне –Дубно

                                     11липня-19вересня-Київська оборонна операція

                                     5 серпня-16жовтня-оборона Одеси

                                     25жовня 1941р-захоплення Харкова

                                     30жовтня 1941-4липня 1942р-оборона Севастополя

                                     22липня 1942р-повна окупація українських земель

Особистості:М.Кирпоніс, І.Тюленєв,Г.Жуков,С.Тимошенко.

 

 

Прочитати параграф 31, переглянути відеофільм, додаткову інформацію  та скласти таблицю

Напад Німеччини на СРСР 22 червня 1941 р.

22 червня 1941 р. гітлерівська Німеччина напала на Радянський Союз. її війська перетнули державний кордон від Льодовитого океану до Чорного моря й розпочали наступ у глиб території СРСР. Союзниками Німеччини виступили Фінляндія, Угорщина, Румунія та Італія.

Гітлерівське командування дістало можливість зосередити проти СРСР більшу частину своїх сил, озброєння, військової техніки (до 5,5 млн солдатів і офіцерів Німеччини, країн-сателітів) — 190 дивізій розгорнулися на всій довжині фронту. їх. повинні були підтримувати чотири з п’яти німецьких повітряних флотів.

Радянські війська, зосереджені в західних прикордонних округах, складалися зі 170 дивізій і налічували близько 2,7 млн. бійців і командирів. Радянські дивізії не були повністю укомплектовані людьми, озброєнням, військовою технікою. Тому на основних напрямках ворог спромігся забезпечити собі значну перевагу.

Вранці 22 червня 1941 р. гітлерівська авіація розпочала бомбардування радянських військових аеродромів і важливих стратегічних міст. Раптовість нападу дозволила ворогові у перший день війни знищити 66 радянських аеродромів і 1201 літак.

Перші удари нацистів взяли на себе радянські прикордонники. Незважаючи на чисельну перевагу ворожих сил, вони показували приклади героїзму та мужності. Навіки в історію війни увійшли подвиги прикордонників застави лейтенанта ЛопатІна, бійців 90-го Володимиро-Волинського загону прикордонників, воїнів фортеці м. Бреста. На деяких напрямках радянські війська навіть перехопили стратегічну ініціативу і перейшли у наступ, зокрема вибили ворога з Перемишля й утримували місто протягом 5 днів. Але, попри героїчний опір Червоної армії, тільки протягом першого дня ворог просунувся на 30—50 км у глиб радянської території.

 

Оборонна операція

Період

Командуючий

Тривалість

Наслідки

Київська

 

 

 

 

Одеська

 

 

 

 

 

 

Домашнє завдання:прочитати  параграф 31, виконатитестові завдання

 

 

 


Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з  історії України

 

Дата:   Б- 25.04.2022.

Термін виконання до 29.04.2022.

тема: Радянізація західноукраїнських земель.

На уроці  визначимо  розглянемо процес входження західноукраїнських земель до складу СРСР та чинники радянізації.

1939—1941 рр. — перша спроба радянізації Західної України

Радянізація — насильницьке насадження норм економічного, суспільно-політичного та культурного життя, що було характерним для СРСР.

 

Прочитати параграф 30, переглянути відеофільм,   презентацію,  скласти таблицю  «Радянізація західних областей України»

Суть радянізації

 

Основні складові

 

Державне управління

 

Промисловість

 

Сільське господарство

 

Соціальна та культурна сфера

 

Результати радянізації

 

 

 

 

 

Домашнє завдання:прочитати параграф 30, дати відповідь на питання 1-3 на ст. 207

 

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з історії України.

 

Дата:   Б- 21.04.2022;

Термін виконання до 26.04.2022.

тема: Окупація Червоною армією Галичини,

Волині, Північної Буковини.

На уроці  визначимо  причини, хід та наслідки окупації західноукраїнських земель Червоною армією

Основні поняття: українське питання,радянсько-німецький пакт про ненапад від 23 серпня 1939 р. та таємний протокол до нього (пакт Молотова-Ріббентропа), Друга світова війна, «визвольний похід» Червоної Армії, Договір про дружбу і кордони та таємничий протокол до нього, Народні Збори Західної України.

 

Основні дати:

Ø 23 серпня 1939 р. - укладення пакту Молотова-Ріббентропа;

Ø 17 вересня 1939 р. – початок «визвольного походу» Червоної Армії;

Ø 28 вересня 1939 р. – Договір про дружбу і кордони між СРСР і Німеччиною та таємний протокол до нього;

Ø 22 жовтня 1939 р. – Народні Збори Західної України.

Плани Німеччини

Плани СРСР

Плани Англії, Франції

Плани Польщі, Чехословаччини, Румунії, Угорщини

 

Встановити економічну рівновагу, щоб захистити Європу від більшовизму

втримати підвладні землі

тримали дипломатичний нейтралітет

втримати підвладні землі

 

Створити життєвий простір

Завоювати нові землі

 

 

 

Ø  

Особистість в історії: Й. Сталін, В. Молотов, Й. Ріббентроп, А. Гітлер

 

 

 Прочитати параграф 30, переглянути відео, додаткову інформацію і обери та доведи одну з точок зору істориків Верта, Субтельного чи Кульчицького.

Входження західноукраїнських земель до складу УРСР напередодні Другої світової війни є включенням

(Н. Верт)

 

Входження західноукраїнських земель до складу УРСР напередодні Другої світової війни є возз’єднання

(О. Субтельний)

 

Входження західноукраїнських земель до складу УРСР напередодні Другої світової війни є радянською окупацією.

(С. Кульчинський)

 

 

 

 

Домашнє завдання:прочитати параграф 30, дати відповідь на питання 1, 3  на ст. 207

 

 

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з   історії України

 

Дата:   Б- 18.04.2022.

Термін виконання до 22.04.2022.

тема:Українське питання в міжнародній

політиці напередодні Другої світової війни.

На уроці розглянемо передумови Другої світової війни

 Прочитати параграф 30, переглянути відеофільмі

виконати такі завдання:

1)    визначити причини Другої світової війни;

2)    визначити  основні положення пакту Молотова-Ріббентропа.












Домашнє завдання:прочитати параграф 30, виконати тестовізавдання

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з   історії України.

 

Дата:    Б- 14.04.2022

Термін виконання до 19.04.2022.

тема:Урок контролю та

корекції навчальних

досягнень учнів з теми

«Західноукраїнські землі

в міжвоєнний період»

 

На уроці ми повторимо основні терміни, дати, явища

та процеси, які розгорталися на західноукраїнських

 землях в міжвоєнний період.

Повторити параграфи 28-29 та виконати тестові завдання

Домашнє завдання:повторити параграф 28, 29, терміни, дати

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з   історії України.

 

Дата:   Б- 11.04.2022.

Термін виконання до 14.04.2022.

тема:Культурне й релігійне життя

життя на західноукраїнських землях

в умовах іноземного панування.

На уроці розглянемо основні напрямки культурного

 та релігійного життя українців на території Польщі,

Румунії, Чехословаччини в міжвоєнний період.

 

Прочитати параграфи 28- 29  та скласти таблицю

Навчальні та наукові заклади

 

Громадські організації

 

Церковна політика

 

 

 

 

Домашнє завдання:прочитати параграф 29, дати відповідь на питання 1-3 на ст.. 196

 

 

 

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з    історії України

 

Дата:    Б-7.04.2022.

Термін виконання до 11.04.2022.

тема:Карпатська Україна.

На уроці розглянемо ще одну спробу

українського народу встановити державність.

Записати таблицю до зошита.

 

Карпатська Україна

Рік

Заходи

1938

-       Мюнхенська угода, яка започаткувала розчленування Чехословаччини.

-       Надання автономії Підкарпатської Русі; голова уряду – А. Волошин.

-       Віденський арбітраж, за рішенням якого частина Закарпаття (Ужгород, Мукачево та кілька українських сіл) передавалися Угорщині; загарбання угорскими військами відступлених областей; переїзд українського уряду до Хусту.

-       Створення військової організації – «Карпатська Січ».

1939

-       Заснування з ініціативи А. Волошина Українського національного об’єднання (УНО), яке відстоювало створення суверенної держави; вибори до Сойму Карпатської України, на яких перемогли прихильники суверенітету Закарпаття.

-       Початок окупації Закарпаття румунськими військами.

-       15 березня 1939 р. – проголошення незалежності Карпатської України; обрання президентом А. Волошина; збройний опір Карпатської Січі угорській армії; відступ бійців Карпатської Січі до Румунії та Словаччини; видача їх румунами угорцям; остаточна окупація території Закарпаття угорськими військами.

Прочитати параграф 29 і дати відповідь на питання історичної

ситуації.

Аналіз історичної ситуації.

Галицький кореспондент так описав цю подію: «Тоді, коли вісім мільйонів чехів віддали себе під панування німецької держави без найменшого спротиву, у той час тисячі українців виступили проти малярської кількатисячної армії».

-       Про які події йдеться?

-       Коли вони відбулися?

-       Що було їхньою причиною?

-       Яким був результат цього протистояння?

 


 

Домашнє завдання:прочитати параграф 29, скласти історичний портрет А. Волошина

 






Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з  історії  України

 

Дата:    Б-4.04.2022.

Термін виконання до 8.04.2022.

тема: Українські землі у складі

Чехословаччини

На уроці ми з вами розглянемо  соціально-політичний та економічний розвиток українських земель у складі Чехословаччини

-        Прочитати параграф 29, переглянути відеоурок.   Сформулюйте 5 – 6 тез щодо економічного становища Закарпаття у складі Чехословаччини.

Орієнтовний вигляд тез:

·        У ЧСР Закарпаття вважали занедбаним аграрним краєм, який забезпечував Чехословаччину дешевою робочою силою та сировиною.

·        Промисловість практично не розвивалась. Був незначний розвиток у лісовій та лісохімічній галузях.

·        Робітники у неналежних умовах праці, отримували низьку заробітну платню.

·        Було проведено аграрну реформу, за якою великі землевласники частково позбавлялись своїх земель, а менш заможні селяни отримували частинку власної землі.

·        ЧСР не була зацікавлена в економічному розвитку Закарпаття.

-       Схарактеризуйте економічне становище Закарпаття у складі Чехословаччини 3 – 5 іменниками, обґрунтовуючи вибір кожного.

-       В чому проявлялися основні проблеми селянства Закарпаття?

-       У якому становищі перебувала промисловість Закарпаття?

Політичні течії Закарпаття


 

 

Домашнє завдання: прочитати параграф 29 і скласти схему про політичні течії Закарпаття.

 




 Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з історії України

 

Дата:    Б-31.03.2022

Термін виконання до 04.04.2022.

тема: Українські землі у складі Румунії

На уроці ми з вами розглянемо  основні напрямки політики

румунського уряду щодо українського населення,  що проживало в Буковині.

Основні поняття та терміни( записати, вивчити)

Анексія – насильницьке захоплення державою території іншої держави.

Асиміляція (від лат. assimilatio - уподібнення) -  добровільне або вимушене злиття одного народу з іншим шляхом засвоєння його мови, культури, національних  звичаїв і традицій. Засіб для досягнення етнічної однорідності.

Дискримінація – часткове чи повне, тимчасове чи постійне обмеження або позбавлення конституційних прав певної категорії громадян за расовою  чи національною належністю,політичними і релігійними переконаннями.

Полонізація (ополячення, зпольщення) — процес насаджування польської мови та культури населенню, що належить до іншої етнокультури задля подальшої асиміляції.

Колонізація Перетворення незалежної  країни на колонію шляхом її військового, економічного і політичного  поневолення.

Денаціоналізація — процесс насильницького позбавлення певного народу власної державності  зі всіма наслідками, а саме: втрата, насамперед, політичної та економічної  незалежності; втрата значною  мірою й духовно-культурного суверенітету

Держа́ва —це суверене політичне утворення з визначеними територією, господарством і політичною владою. Кожна держава має свою визначену територію та кордони, проводить власну внутрішню і зовнішню політику на світовій політичній арені, має міжнародне визнання та державну символіку: герб, прапор і гімн. Будь-яку державу можна назвати країною, але не кожну країну можна  назвати державою.

Парцеляція – поділ землі на дрібні ділянки.

Пацифікація –« умиротвореня», на шлях якого в найжорстокіших формах польська влада у 1930-х рр. у придушенні опору українства на західноукраїнських землях  проти соціального та національного гноблення.

Окупація – тимчасове захоплення збройними силами однієї держави території іншої.

Завдання на повторення: Чи погоджуєтьсь ви з тим що…( «так». чи «ні») або продовжіть  думку…

1.     Українські землі після Першої світової війни ввійдуть до складу 4 держав?(

2.     До складу Польщі входитимуть Східна Галичина, Посяння,Лемківщина, Західна Волинь, Холмщина з Підляшшям

3.     Остаточно Східна Галичина буде приєднана до Польщі після підписання Ризького договору 1921 р.

4.     Польська влада проводила до українців національно-культурну асиміляцію

5.     Українські землі входили до «Польщі А»,що була більш економічно розвиненою

6.     Метою ОУН буде встановлення незалежної соборної національної держави на всій українській етнічній території шляхом всенародного збройного повстання

 

1)Прочитати параграф 29 визначити, яким було становище українців у складі Румунії

2) Переглянути відеофільм і охарактеризувати діяльність українських політичних партій

 

 





 

Домашнє завдання: прочитати параграф 29 і скласти історичний портрет

Володимира-Сергія Залозецького-Саса

 

Дата:    Б-28.03.2022.

Термін виконання до 04.04.2022.

тема: Економічне та соціальне

становище населення

 На уроці ми з вами дізнаємося основні

 аспекти життя українців Східної Галичини,

які опинилися у складі Польщі.

1)Прочитати  параграф 28 і скласти таблицю

«Політичні партії Галичини»

Назва партії

Рік створення

Лідери

Програмні засади

 

 

 

 

 

 

2) Переглянути відеофільм і дати відповідь на питання

«Визначити основні засади економічного становища

українського населення у складі Польщі»

 

 

Домашнє завдання: прочитати  параграф 28,

скласти історичний портрет Є.Коновальця

 


Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з історії України

 

Дата:    Б-24.03.2022

Термін виконання до 28.03.2022.

тема: Правовий статус

українських земель у складі Польщі.

 На уроці ми з вами розглянемо основні чинники

правового статусу українських земель

у складі Польщі.

1)Прочитати параграф 28 та виконати завдання

на ст..182 (робота по карті)

2) Переглянути відеофільм і дати визначення термінам:

пацифікація, осадництво, територія А, територія Б

Домашнє завдання: прочитати параграф 28,

скласти історичний портрет А.Шептицького

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з історії України.

 

Дата:    Б-21.03.2022

Термін виконання до 25.03.2022.

тема:Урок контролю та

корекції навчальних досягнень

учнів з теми «Встановлення й

утвердження комуністичного

тоталітарного режиму в Україні»

 На уроці ми з вами повторимо основні терміни, поняття,

хронологію. явища по події з вивченої теми.

Повторити параграфи 18-27 та виконати тестові завдання

за посиланням

Домашнє завдання: повторити параграфи 18-27, основні

терміни та поняття.

 

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з історії України

 

Дата:    Б-17.03.2022.

Термін виконання до 20.03.2022.

тема:Література та мистецтво.

 

 На уроці ми з вами визначимо основні напрямки

розвитку культури радянських часів, зясуємо

наслідки періоду « розстріляного відродження»

 

1)Прочитати параграф 26 і визначити особливості

 літературного процесу 1920-1930рр.

2)Переглянути відео і виконати вправу 1 на ст..175

 

Домашнє завдання: прочитати параграф 26  і

 заповнити таблицю на ст..175

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з історії України

 

Дата:   Б-14.03.2022.

Термін виконання до 18.03.2022.

тема:Освіта. Наука.

 На уроці ми з вами з’ясуємо особливості

 культурно-освітнього процесу радянської  доби,

визначимо особливості розвитку освіти та науки.

1)Прочитати   параграф 25 і дати відповідь на такі питання:

- якими були особливості культурно-освітнього процесу доби?

-що визначало розвиток освіти?

 

Домашнє завдання: прочитати параграф 25,

дати відповідь на питання «Як розвивалася вища кола та наука?»

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з історії України

Дата:   Б-24.02.2022.

Термін виконання до 28.02.2022.

тема:Практичне заняття.

 «Пропагандистський

ідеал радянської людини»

 На уроці ми з вами ознайомимося

 чому комуністичний режим зумовив ідеологізацію

суспільного життя

та міфологізацію світогляду

1)Прочитати   параграф 24 . і дати відповідь

на питання на ст..167

 

 

Домашнє завдання: прочитати параграф 24, на ст..167 є

питання до світлин, опрацювати усно.

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з історії України

Дата:  Б-21.02.2022.

Термін виконання до 22.02.2022.

тема:Конституція УРСР 1937р.

 На уроці ми з’ясуємо причини прийняття

сталінської Конституції 1937р.

1)Прочитати   параграф 23  ст.160-161 і

дати відповідь на питання:

 

а)чи діяли норми нової Конституції?

 

б)підтвердіть  фактами або спростуйте твердження : «Масштаби

репресій десятикратно зросли якраз після

 прийняття «найдемократичнішої у світі» Конституції»

 

 

Домашнє завдання: прочитати параграф 23,

скласти відповіді на питання 1-2 на ст..162

Шановні учні! 

Працювати в зумі будемо 

з історії  України за

 поданою темою у 

четвер об 11.00. Посилання у вайбері.

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з  історії України.

Дата:  Б-17.02.2022.

Термін виконання до 21.02.2022.

тема:Розстріляне відродження.

 На уроці ми ознайомимося з причинами та наслідками

знищення української творчої інтелігенції

в період сталінських репресій.

 1)Прочитати   параграф 25 ст.172-173 і

 дати визначення термінам   "розстріляне відродження",

"ВАПЛІТЕ". 

2)переглянути відеофільм, і визначити представників 

"розстріляного відродження"

3) опрацювати історичні документи і визначити 

причини знищення української інтелігенції.

Домашнє завдання: прочитати параграф 25, 

виконати тестові завдання за  посиланням

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з історії України

Дата:  Б-14.02.2022

Термін виконання до 16.02.2022.

тема:Масові репресії та їх

 ідеологічне виправдання.

 На уроці ми розглянемо зміст понять: «репресії»,

«тоталітарний режим», «Великий терор»,

з’ясуємо мету, методи, результати репресій.

 

Прочитати параграф 23, переглянути відеофільм,

 опрацювати історичні документи.

 

 

Домашнє завдання: прочитати параграф 23,

скласти таблицю «Масові репресії в Україні»

Зміст поняття

Репресії-це

Мета масових репресій

 

Методи

 

Провідники масових

репресій вУкраїні

 

Хвилі репресій

 

Найбільші процеси

 

Результати репресій

 

 

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з історії України

Дата:  Б-10.02.2022

Термін виконання до 14.02.2022.

тема:Формування культу особи Й.Сталіна

 На уроці ми розглянемо етапи

 формування культу особи Й. Сталіна,

охарактеризуємо причини масових репресій.

Прочитати параграф 23, опрацювати історичні документи,

переглянути відеофільм

дати визначення понять :тоталітаризм. «вороги народу»,

«націонал-ухильництво».

.

 

 

Домашнє завдання: прочитати параграф 23,

дати відповіді на питання1-3 на ст..162

 




Шановні учні! 

Працювати в зумі будемо 

з історії  України за

 поданою темою у 

понеділок о 11.00. Посилання у вайбері.

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з історії України

Дата:  Б-7.02.2022

Термін виконання до 11.02.2022.

тема:Урок контролю та корекції

навчальних досягнень учнів з теми

«Встановлення й утвердження

тоталітарного режиму в Україні»

 

 

 На уроці ми підведемо підсумки вивченої теми.

Повторити параграфи 18-21,виконати

 тестові завдання за посиланням.

.

 

Домашнє завдання. Повторити параграфи 18-21

Добрий  день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з історії України.

Дата:   Б-3.02.2022

Термін виконання до 5.02.2022.

тема:Голодомор 1932-1933рр.-геноцид

українського народу.

 

 

 На уроці ви дізнаєтесь про

 одну з найбільш трагічних сторінок

з історії українського народу-Голодомор,

з’ясуємо причини та наслідки цього явища.

 

 Опрацювати параграф 16, ст..147-148,переглянутивідео,

 вивчити нові

терміни та поняття:Голодомор, чорна дошка,

паспортна система

 

Домашнє завдання. Прочитати параграф 21,

скласти таблицю  " Голодомор 1932-1933рр."

Зміст поняття

 

Причини

 

«Закон про п’ять колосків»

 

Репресивні заходи влади

 

Наслідки Голодомору

 

 



Доброго день,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з історії України.

Дата:   Б-31.01.2022

Термін виконання до 4.02.2022.

тема:РОЗКУРКУЛЕННЯ І

НАСИЛЬНИЦЬКА

КОЛЕКТИВІЗАЦІЯ.

 

 На уроці ви дізнаєтесь як і навіщо

відбувалася суцільна колективізація

 сільського господарства, з’ясуємо

 чому селяни чинили опір колективізації.

Прочитати параграф 21, переглянути відео,

дати визначення термінам: колективізація, куркуль,

трудодні, МТС.

 

Домашнє завдання. Вивчити параграф 21,

виконати тестові завдання за посиланням

 

Доброго дня,  шановні учні та учениці.

Вітаю вас на уроці з історії України

Дата:  Б-27.01.2022

Термін виконання до 30.01.2022.

тема:Форсована індустріалізація.

 

 На уроці ви дізнаєтеся про

 завдання індустріалізації, джерела

 фінансування, зміст та результати.

 

  Прочитати 

параграф 20,переглянути відео,

 дати визначення поняттям:  «індустріалізація»,

 «ножиці цін»,  «п’ятирічка».

Домашнє завдання. Вивчити параграф 20.

скласти таблицю на ст..142 завдання5.

Немає коментарів:

Дописати коментар